Ch.T. Jacksonii Xantholophus

Blommert Henk

Berichtdoor Blommert Henk » Za Jul 30, 2005 00:07

Yep, vandaar ook de vermelding "genept" (misschien overheen gelezen?)
maar uit beleefdheid laat ik toch de afloop weten...
misschien te ouderwets van me.

gr h

Blommert Henk

Berichtdoor Blommert Henk » Vr Dec 02, 2005 22:46

MAAR... de wonderen zijn de wereld nog niet uit want vandaag perstte
"big fat mamma " er 10 jonkies uit en een dozijn gele folikels.
voor de rekenaars zijn dat dus XX maanden !!

Ik was er duidelijk te laat bij want op 1 na zat alles nog in het vlies toen ik erachter kwam.
Dus, slechts 3 levende jongen waarvan ik betwijffel of ze de 24 uur halen.

Raadsel Raadsel...Zelf kenners kunnen niet op tegen deze kameleon-streek.

gr h

Maurice

Berichtdoor Maurice » Vr Dec 02, 2005 23:40

Toch leuk Henk, ben benieuwd of de rest het haalt!!!! Dat je "te laat" was maakt niets uit naar mijn mening, ik ben altijd verteld en ik weet uit ervaring (meru's en hoehnies) dat de jonkies die niet uit zichzelf uit het vlies komen toch een nihile kans van overleven hebben.

Nogmaals hoop dat de rest het haalt!!!!!!

Gast

Berichtdoor Gast » Za Dec 03, 2005 00:08

heeft inderdaad totaal geen meerwaarde om ze uit hun vlies te helpen.
Enige keer wanneer het nut heeft is als ze op een super droge bodem worden geworden en daardoor eigenlijk direct indrogen waardoor het vliesje niet meer open kan!

Een vreemd verhaal. Maar je zult nooit zeker weten wanneer ze zwanger is geworden. De paring is ook niet altijd het moment van zwanger worden!

Blommert Henk

Berichtdoor Blommert Henk » Za Dec 03, 2005 00:33

Just a trick of nature..?

Ik heb er dan wel geen bal aan die 3 jongen, maar zou het graag willen begrijpen, en dat stoort me nu mateloos, ik snap er ook nog eens geen zak van...dekking is zowat 16 mnd geleden....ik bedoel, er zijn grenzen aan zuunig zijn...tis geen zeeuws meisje!

zou ze echt nog een paar levende spermatozoiden over gehad hebben uit een vorig lustvol leven...
zijn dan wel sterke jongens...de "mijn dikkopjes" redden dat lang niet (gelukkig) >:O

Ben benieuwd of ze over een paar weken wel receptief zal zijn tegenover de man, tot nu toe beet ze hem furieus af.

Maar zou het kunnen dat ze al die tijd (>16mnd) "latent zwanger" is geweest of beter gezegd "bezet" of reeds "gedekt" ?

gr h

Terug naar “Trioceros jacksonii”