goede kweker gezocht

Plaats hier al je vragen en foto's over de Chamaeleo soorten.
Amanda

goede kweker gezocht

Berichtdoor Amanda » Di Aug 27, 2013 11:58

Ik ben op zoek naar een goede ervaren kweker van de yemens. Ik zou hem of haar graag wat vragen willen stellen. Als het zou kunnen per telefoon aangezien dat gewoon wat makkelijker praat. Ik kan via google weinig kwekers vinden jammer genoeg

Gr

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Re: goede kweker gezocht

Berichtdoor Karin van Miert » Zo Sep 08, 2013 21:06

Ik kweek zelf geen jemens, maar kan je misschien wel helpen en ik woon ook nog eens heel dicht bij Delft.

Amanda

Berichtdoor Amanda » Ma Sep 16, 2013 12:19

Ik zie je reactie nu pas, sorry

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Ma Sep 16, 2013 12:45

Stel jouw vragen hier gerust... er zijn ervaren Calyp-kwekers aanwezig op dit forum.

Amanda

Berichtdoor Amanda » Ma Sep 16, 2013 18:42

Bedankt voor jullie aangeboden hulp. Inmiddels heeft Mario mijn vragen al beantwoord.
Ik had van een kweker rare verhalen gehoord die naar mijn idee niet klopte en ik heb dat bevestigd gekregen van Mario.
Ik ben voor nu dus even geholpen.

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Di Sep 17, 2013 14:57

Hoi Amanda,

Misschien kun je de foute dingen noemen dan kunnen anderen hier ook van leren.
Geen namen van mensen die dingen fout hebben maar misschien wel de foute info en de goed info.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Di Sep 17, 2013 18:48

Glenn Hendriks schreef:Hoi Amanda,

Misschien kun je de foute dingen noemen dan kunnen anderen hier ook van leren.
Geen namen van mensen die dingen fout hebben maar misschien wel de foute info en de goed info.

Best jammer inderdaad dat anderen nu niets van de vragen en de antwoorden leren kunnen..

Mario Jungmann
Voorzitter
Voorzitter

Berichtdoor Mario Jungmann » Di Sep 17, 2013 19:43

Even voor de goede orde, Ik heb nooit Calyptratus gekweekt, en heb en kan ook geen adviezen gegeven. Dus andere Mario dan ik waarschijnlijk.

Amanda

Berichtdoor Amanda » Wo Sep 18, 2013 08:30

Dat klopt Mario, iemand anders dan hier van het forum.

Ik had zelf al een jemen mannetje. Voor zover ik wist kon je jemens niet samen houden ongeacht het geslacht en zijn jemens een soort op zich.
Op een beurs had iemand jemens zitten en ik wilde graag een vrouwtje erbij. Deze man vertelde me dat mannen en vrouwen gewoon bij elkaar gezet kunnen worden. Ook zei hij dat de vrouwtjes die hij had uit dezelfde leg kwamen en even oud waren alleen was het grote verschil erg groot en waren de "kleintjes" zoals je zou verwachten bij die leeftijd en de grotere oogde al echt volwassen en sommige zelfs al dragend. Hij vertelde me dat dat kwam omdat de kleintjes dan waarschijnlijk een ondersoort waren, furcifer, en dat je dat pas kon zien naarmate ze ouder worden omdat ze dan kleiner blijven. Ik stond wel heel erg raar te kijken bij deze info maar had zoiets van het zal wel, hij is tenslotte kweker.
De diertjes oogde verder wel gewoon goed gezond.
Ik heb een vrouwtje mee genomen met in mijn achterhoofd dat wanneer mijn info zou kloppen ik gewoon een bak voor haar alleen zou hebben klaar staan. Thuis gekomen dook mijn man gelijk bovenop haar waardoor ik ze binnen nog geen minuut weer heb gescheiden en ze allebei in een eigen bak heb gezet.
Uiteraard ben ik weer gaan lezen (had me niet zo verdiept in de furcifers) en kwam er uiteraard achter dat het hele verhaal werkelijk nergens op slaat. Ik schaamde me een beetje omdat ik als ervaren baardagaam kweker heel goed weet dat er zelfs bij kwekers een hoop onzin word uitgekraamd alleen maar om te kunnen verkopen.
Zodoende ben ik op zoek gegaan naar een jemen kweker en die bevestigde dat die man inderdaad geen gelijk had en ik me dus wel degelijk goed had ingelezen. (ik ben iemand die voor ik ergens aan begin me compleet inlees en zorg dat ik complete forums uit kam maar dus ook onzeker kan zijn als een "ervaren" persoon me een totaal ander verhaal verteld terwijl ik beter op mezelf af kan gaan)

Inmiddels hebben we er 2 nosy mitsio dames bij en is een man al besproken, krijgen alle diertjes hun eigen terra, ga ik voortaan niet meer luisteren naar rare verhalen en hou ik het bij het geen wat een aantal goede kwekers me gezegd hebben en de mening van het gros op een forum zoals dit.

De conclusie van mijn verhaal voor de gene die er iets van willen leren, vertrouw nooit op een verhaal wat jou al heel erg raar klinkt! Meestal is het ook alleen maar een raar verhaal!

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Wo Sep 18, 2013 11:53

Wat een verhaal, klinkt inderdaad als een hoop onzin.
Eerlijk gezegd snap ik er geen jota van.. Jij gaat op zoek naar een Jemen vrouwtje en dan slaat het verhaal om naar Furcifer...
en dat Fucifer een ondersoort is van Jemen?

Uiteindelijk heb je een vrouwtje meegenomen.. Wat voor een vrouwtje?

Gr Guido.

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Wo Sep 18, 2013 14:41

Vaag verhaal en inderdaad, het begon met Jemens maar eindigt bij Furcifer?

Hmm..mijn insteek is altijd, lezen, lezen, praten, vragen, brainstormen en nooit zomaar adviezen klakkeloos overnemen (van niemand) en uiteindelijk je eigen conclusies trekken. Hierbij natuurlijk altijd wel in het achterhoofd dat het welzijn van de dieren voorop staat en men de basisprincipes niet uit het oog verliest.
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Amanda

Berichtdoor Amanda » Wo Sep 18, 2013 21:52

Op de beurs ging het inderdaad om een jemen vrouwtje. Volgens die kweker kon het ook een furcifer zijn. Dat was zijn rare verhaal, niet het mijne. Ik heb toen inderdaad een jemen vrouwtje van hem gekocht. Dom misschien achteraf maar dat ter zijde.

We hebben nu ook 2 mitsio vrouwen maar dat staat in feite los van het verhaal. Had het er voor de duidelijkheid niet bij moeten zetten.

Mario Jungmann
Voorzitter
Voorzitter

Berichtdoor Mario Jungmann » Wo Sep 18, 2013 22:04

Bedoel je niet calcarifer? Een subspecicies van Calytratus. Chamaeleo calyptratus calcarifer

Misschien verkeerd verstaan?

Lijkt me vreemd dat een kweker Calyptratus verkoopt en zegt dat het ook Furcifer kan zijn. Dat is een compleet ander genus.

Het is maar een idee, maar verklaart je verhaal misschien?

Amanda

Berichtdoor Amanda » Do Sep 19, 2013 07:23

Ik denk dat die man dat wel bedoelde maar hij zei echt furcifer. Ik heb hem de volgende dag nog eens gebeld en toen zei hij het weer. Maar goed, ook een woordverspreking is menselijk natuurlijk.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Do Sep 19, 2013 13:00

Amanda schreef:Ik denk dat die man dat wel bedoelde maar hij zei echt furcifer. Ik heb hem de volgende dag nog eens gebeld en toen zei hij het weer. Maar goed, ook een woordverspreking is menselijk natuurlijk.

Als hij dit in herhaling nogmaals heeft gezegd, is het geen verspreking. Deze verkoper lijkt maar wat te doen..
Maar goed.. fijn dat we allen dit mee mogen lezen, dat het op dit forum staat. Mogelijk helpt het anderen weer een stukje verder.
Veel plezier iig met de Calyp man.
En straks met de Mitsio.. Prachtig dier overigens... ik heb hem pas nog live gezien.. Echt mooi.
Gr Guido

Terug naar “Chamaeleo”