Transbalt yemen??

Plaats hier al je vragen en foto's over de Chamaeleo soorten.
Glenn Baeten

Transbalt yemen??

Berichtdoor Glenn Baeten » Wo Dec 14, 2011 22:27

Hallo,
Ik zag deze advertentie waarbij een transbalt yemen wordt aangeboden.
Maar wat is dit nu dan?? of is het gewoon een koosnaampje voor de verkoop >:O

http://link.marktplaats.nl/511155138
Chamaeleo Calyptratus 1.0 (Tito)

Nick Bolt

Re: Transbalt yemen??

Berichtdoor Nick Bolt » Wo Dec 14, 2011 23:58

Ik dacht dat dit te maken had met inteelt met kweken van de yemens.
Dit had te maken met afwijkingen in de genen ofzo.

Helaas vragen mensen voor dit diep trieste (waar ze nog trots op zijn) werk nog veel meer geld dan een normale "gezonde" yemen.
1.0 Furcifer Pardalis Ambliobe Blue Bar - Pietje
1.0 Furcifer Oustaleti - Japie

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Do Dec 15, 2011 00:57

Na een maand mogen ze al weg + waardeloze inrichting terrarium :(
Toch jammer.

Verder is dit een mutatie wat nick ook schrijft.

bramo

Berichtdoor bramo » Do Dec 15, 2011 08:41

Dit is inderdaad een soort mutatie waardoor een deel van de kameleon zijn lichaam geen chromatoforen hebben (of kleurloos zijn) en dan krijg je zoiets... (je moet het maar mooi vinden)
Afbeelding
Maar dit bestaat al een tijdje bij boa's,luipaardgekko's,...
Maar zo zijn er nog mutaties die ik niet zo mooi vind :P
Afbeelding
Afbeelding

Grt bram

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Do Dec 15, 2011 10:09

Kortom, walgelijk! Helaas is er wel markt voor dit soort dieren. :{
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Do Dec 15, 2011 19:57

Echt vreselijk dit!!! Net als van die ''naakte'' baardagamen... Mensen zijn zooooo geld geil dat ze alles doen om dat ook te krijgen. Zelfs dieren compleet verminken en door kweken tot er iets geks uit komt hoord hier bij... Geef het een naampje en er zullen altijd dombo's zijn die er in mee gaan... Sorry maar das mijn mening!
Groetjes!

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Do Dec 15, 2011 23:46

Wat ik wel wil toevoegen aan deze discussie is dat onze honden rassen ook zo ontstaan zijn.
Hiermee wil ik het door fokken van mutaties niet goed keuren maar ik vind het toch iets wat wel gezegd moet worden.

Marc.K

Berichtdoor Marc.K » Vr Dec 16, 2011 01:43

Het gebeurd toch overal.
Baardagamen die naakt zijn.
Slangen die 3/4 generaties binnen de familie moeten kweken om bepaalde kleuren te krijgen ...

Ik zag laatst zelfs rattenslangen zonder schubben ..... brrrr. Hoe kan het groeien.
Maar zolang er vraag naar is zal men er naar kweken ........ geen vraag is geen kweek.
Afbeelding

1.0 Furcifer pardalis ambilobe "red bar" (Flits)
0.9 Pantherophis Guttatus Guttatus
11.9 Thamnophis (diverse ondersoorten)
2.8 Muizen

Daniel Botwina

Berichtdoor Daniel Botwina » Vr Dec 16, 2011 15:58

als ik zoiets zie moet ik overgeven jammer voor de kameleons zelf

bramo

Berichtdoor bramo » Vr Dec 16, 2011 20:39

Wat ik wel wil toevoegen aan deze discussie is dat onze honden rassen ook zo ontstaan zijn.
Hiermee wil ik het door fokken van mutaties niet goed keuren maar ik vind het toch iets wat wel gezegd moet worden.

En dan vooral de extremiteiten zoals grote en kleine.
Deense dog = hartproblemen, maar 7 jaar oud..
Rhodesian ridgeback = gaatje in de rughuid waar infecties vrij spel hebben.
En het komt vooral voor bij recente rassen voor, omdat men nu inteelt doet met opa op kleindochter ipv specifieke selectie.

Maar komt dat inteelt bij de jemenkameleon ook niet doordat er geen import meer is?
En is dat dan ook niet gevaarlijk voor ander soorten zoals parsonii's?

Grt Bram

EST

Berichtdoor EST » Ma Jan 02, 2012 06:59

Of dit verschijnsel ontstaat door inteelt is nooit echt aangetoond. Genetica bij reptielen werkt weer anders dan bij zoogdieren. Hoe is anders te verklaren dat de piebald pythons zo in het wild voorkomen? Het heeft in zekere zin wel te maken met natuurlijke selectie. Daarom is ook niet te oordelen over de gezondheid van deze dieren. Als piebald pythons namelijk niet gezond zouden zijn, zouden ze niet op een natuurlijke manier in het wild leven. Persoonlijk ben ik van mening dat deze dieren wel zwakker zijn omdat ze gevoeliger zullen zijn voor UV licht en daarom ze natuurlijkerwijs toch sneller zouden bezwijken.

Wordt zo'n dier dan toch geboren en kweek je daarmee verder binnen datzelfde nest vergroot je de kansen op nakomelingen met dezelfde genetische afwijkingen. Alhoewel deze afwijkingen ook zonder inteelt kunnen ontstaan, wordt op deze manier geprobeerd in stand te houden. Persoonlijk vind ik het evenals alle andere afwijkende dieren, naaktratten, naakte baardagamen en alle verpeste Duitse HD herders, om maar enkelen te noemen, gewoon te ziek voor woorden. Helaas zit het in de mens zijn natuur om het werk van 'moeder natuur' over te willen nemen omdat we nooit tevreden zijn. Dat maakt ons het zieligste en armzaligste soort wezen dat er bestaat. Maar wat doe je eraan? Niks. Dus kunnen we eindeloos doorgaan over wat wel en niet kan, maar we kunnen er beter voor zorgen dat we onszelf elke ochtend in de spiegel kunnen aankijken en kunnen zeggen dat wij niet meedoen aan dit soort praktijken en daarom trots op onszelf zijn als individueel mens. Amen.

MartinV

Berichtdoor MartinV » Ma Jan 02, 2012 15:06

Esther Stoel schreef:Dat maakt ons het zieligste en armzaligste soort wezen dat er bestaat.

Wil je even voor je zelf spreken, dank je. Ik voel me niet zielig of armzalig, maar jij maakt het wel van me :'(

Esther Stoel schreef:Amen.

Dit heet ook wel discussie afkappen.

EST

Berichtdoor EST » Ma Jan 02, 2012 16:06

Vind het een beetje raar dat je dat zo persoonlijk opvat. Het zijn de miljarden mensen op deze aardbol waar ik op doel, het grote geheel. Niet jou als individu. We hebben allemaal wel een idee van hoe een mens zou moeten zijn en wat voor normen en waarden normaal zijn of niet. Echter kun je een ander niet vertellen wat deze wel of niet zou moeten doen of denken, eindeloos discussiëren over de keuzes die andere mensen maken heeft ook geen zin. Daarom gewoon lekker bij je zelf blijven en zorgen dat jij het wel goed doet, volgens jou eigen normen en waarden.

Hopelijk heb ik het nu iets duidelijker verwoord. Het is niet mijn bedoeling iemand persoonlijk aan te vallen, ik spreek in algemene zin over mensen als organisme op deze aardbol en de gedragingen die mensen hebben die bij iedereen wel terugkomen omdat mensen gewoon zo in elkaar zitten. Iedereen is altijd wel ergens ontevreden over of het niet mee eens. Er zijn weinig mensen die snel tevreden zijn, behalve als ze geen keuze hebben. Maar zeg nu zelf: Als jij met gemak een Mercedes zou kunnen kopen, koop je toch ook geen Fiat panda? We willen altijd groter, beter, mooier, sneller etc. dat zit in onze natuur. De één wil een groter huis, de ander een snellere auto en zo zijn en blijven er ook mensen die vreemde dieren willen. Dat heeft niks te maken met hoe we als individu zijn, maar met de aard van het beestje om het maar zo te zeggen.

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Ma Jan 02, 2012 16:11

Nja wat mij vooral opvalt, is dat mensen die nog niet veel kennis van de hobby hebben de ''mislukte dieren'' vooral aantrekkelijk vinden zoals bijvoorbeeld het fenomeen Transbalt... Pfffff geef t een naam en het verkoopt!! Ikzelf zou zoiets nooit kopen. Net als al die 10000 op kleur gekweekte Gekko's, nee ik hou het fijn bij de wildvang kleur... Anyhow. Iedereen moet het lekker zelf weten. Ik begin er niet aan, als iemand mij om advies vraagt zeg ik ook, niet doen, mja als mensen het toch graag willen, succes ermee!
Groetjes!

MartinV

Berichtdoor MartinV » Ma Jan 02, 2012 17:08

Esther Stoel schreef:...

Laat we het er ophouden mijn ervaring/kijk op de mensheid anders is. Niet alles is zo zwart/wit.

Ruby schreef:zoals bijvoorbeeld het fenomeen Transbalt... Pfffff geef t een naam en het verkoopt!! Ikzelf zou zoiets nooit kopen.

Helemaal mee eens!

Terug naar “Chamaeleo”