ozzy
ik heb op t net n verslag over senegals gelezen en foto,s gezien en ze zien er idd allemaal zo uit als de onze dus daar maak ik me geen zorgen over, maar k zal zeker n ontlasting onderzoek laten doen. t enige wat k wel vreemd vind is dat hy/zy af en toe zn oogje styf dicht knypt. nu heb k op n ander forum gelezen dat dat met licht of warmte te maken heeft maar dat is goed volgens my. de tmp is gemiddeld 27 graden in tmidden van zn bak.
Ozzy en julius
-
- Guido Rulof
- Lid
Wacht ff, zeg je nou dat je alleen een UV lamp aan hebt,
En alleen als het kouder wordt een lampje van 25 watt?
Of begrijp ik het verkeerd?
Het zou namelijk helemaal verkeerd zijn.
De uv dient niet als warmtebron, daarvoor heb je een warmtespot nodig welke ook de rest van de bak verwarmt.
Als je alleen de UV hebt, zal het dier daar proberen de warmte weg te halen en dus zo dichtbij mogelijk gaan zitten. En zeker bij een "made in China" lamp is dat niet wenselijk.
Mocht dat echter wel bij jouw het geval zijn, zou ik mij zomaar voor kunnen stellen dat de oorzaak van het probleem is gevonden.
Welke Uv lamp heb je?
En alleen als het kouder wordt een lampje van 25 watt?
Of begrijp ik het verkeerd?
Het zou namelijk helemaal verkeerd zijn.
De uv dient niet als warmtebron, daarvoor heb je een warmtespot nodig welke ook de rest van de bak verwarmt.
Als je alleen de UV hebt, zal het dier daar proberen de warmte weg te halen en dus zo dichtbij mogelijk gaan zitten. En zeker bij een "made in China" lamp is dat niet wenselijk.
Mocht dat echter wel bij jouw het geval zijn, zou ik mij zomaar voor kunnen stellen dat de oorzaak van het probleem is gevonden.
Welke Uv lamp heb je?
-