ozzy

Plaats hier al je vragen en foto's over de Chamaeleo soorten.
paulien

Berichtdoor paulien » Di Nov 25, 2008 23:09

ik heb op t net n verslag over senegals gelezen en foto,s gezien en ze zien er idd allemaal zo uit als de onze dus daar maak ik me geen zorgen over, maar k zal zeker n ontlasting onderzoek laten doen. t enige wat k wel vreemd vind is dat hy/zy af en toe zn oogje styf dicht knypt. nu heb k op n ander forum gelezen dat dat met licht of warmte te maken heeft maar dat is goed volgens my. de tmp is gemiddeld 27 graden in tmidden van zn bak.
Ozzy en julius

Jolanda Wulder

Berichtdoor Jolanda Wulder » Di Nov 25, 2008 23:58

Is het een oogje, of allebei?
Wat voor lampen gebruik je?
1.1.0 Furcifer Pardalis Sambava
1.1.0 Furcifer Pardalis Ankaramy

paulien

Berichtdoor paulien » Wo Nov 26, 2008 20:20

het is de ene keer links en dan weer rechts, maar t is niet konstant hoor maar af en toe. k heb standaard n 15 watt uv lamp wat genoeg was volgens de verkoper. aleen moest ik er n lamp by doen als t kouder werd en dat is n normale lamp 25 watt.
Ozzy en julius

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Wo Nov 26, 2008 22:11

Wacht ff, zeg je nou dat je alleen een UV lamp aan hebt,
En alleen als het kouder wordt een lampje van 25 watt?
Of begrijp ik het verkeerd?
Het zou namelijk helemaal verkeerd zijn.
De uv dient niet als warmtebron, daarvoor heb je een warmtespot nodig welke ook de rest van de bak verwarmt.
Als je alleen de UV hebt, zal het dier daar proberen de warmte weg te halen en dus zo dichtbij mogelijk gaan zitten. En zeker bij een "made in China" lamp is dat niet wenselijk.
Mocht dat echter wel bij jouw het geval zijn, zou ik mij zomaar voor kunnen stellen dat de oorzaak van het probleem is gevonden.
Welke Uv lamp heb je?

Jeroen van Oene

Berichtdoor Jeroen van Oene » Do Nov 27, 2008 19:35

Misschien dat het dan ook verstandig is om even een foto te posten van het terrarium (totaalbeeld). Gezien de adviezen van de verkoper, misschien dat deze ook tips heeft gegeven over de inrichting die achteraf gezien misschien beter hadden gekund.

paulien

Berichtdoor paulien » Zo Dec 07, 2008 22:13

sorry voor de wat late reactie, ik heb n reptie glo 5.0 uvb en n sun glo 40w, n foto van t terrarium probeer ik te plaatsen maar t lukt om een of andere reden even niet, ik blyf t proberen
Ozzy en julius

paulien

Berichtdoor paulien » Zo Dec 07, 2008 22:19

Afbeelding
Afbeelding
Ozzy en julius

Terug naar “Chamaeleo”