brian zijn terrarium.

Hier kan je je terarium foto's kwijt
Ricardo Velthuizen

Re: brian zijn terrarium.

Berichtdoor Ricardo Velthuizen » Zo Nov 07, 2010 22:05

ziet er goed uit man daalijk kan je mooi kweken.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.0.0 Trioceros Quadricornis Gracilior.
1.1.0 King Charles Cavalier (Bikkel/ Zoe).
0.1.0 Ragdoll x Euro Korthaar (Lana)

brian hoks

Berichtdoor brian hoks » Ma Nov 08, 2010 22:48

dank je ricardo, omdat ik nu nog niet mijn eigen huisje heb doe ik het voorlopig even rustig aan.
als ik straks de juiste ruimte heb wil ik toch wel eens een keer gaan kweken.
de kweekstelling heb ik al daar zitten nu de kammies en een van mijn slangen in.

als het tegen die tijd zo ver is laat ik het zeker weten ^O^
groeten brian hoks.
Furcifer Pardalis Ambilobe.
Furcifer Pardalis Sambava.
Groene Leguaan (Iguana Iguana).
Boa Constrictor Imperator.
Guttata Guttata Lavender.

brian hoks

Berichtdoor brian hoks » Di Dec 07, 2010 01:12

hierbij weer even 3 foto's van hoe me kammie's er nu uitzien.
het vrouwtje is eigenlijk niet veel veranderd en is opzich erg rustig geworden.
ik laat haar voor de rest ook zo veel mogelijk met rust.

het mannetje is pas vervelt en toen zag hij ineens anders uit, hij ziet er een stuk lichter uit :? .
zou dit komen doordat je nu koudere dagen heb en het dus minder warm is, of heeft hij gewoon een winter dipje.
voor de rest is er niks voor hem veranderd geen andere verlichting of zoiets en hij eet en drink nog steeds prima.
hij is wel een stuk rustiger en zit vaak lekker op zijn tak maar houd de boel altijd goed in de gaten.
het is namelijk niet zo dat hij lig te slapen ofzo maar eerst liep hij veel meer door de bak heen.
zou dit ook te maken kunnen hebben met de koudere dagen.
kijk zelf maar naar de foto daar zie je goed dat hij minder velle kleuren heeft maar er wel gezond uitziet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groeten brian hoks.

Ricardo Velthuizen

Berichtdoor Ricardo Velthuizen » Di Dec 07, 2010 13:06

das wel een redelijk verschil het kan indderdaad zijn dat het een winterdipje is maar ben je niet verandert van dieet? of lampen gewisseld?

vindt dit wel een grote kleurverandering die heb ik hier nog niet ondervonden maar maak je geen zorgen ik weet ook niet alles.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.0.0 Trioceros Quadricornis Gracilior.
1.1.0 King Charles Cavalier (Bikkel/ Zoe).
0.1.0 Ragdoll x Euro Korthaar (Lana)

brian hoks

Berichtdoor brian hoks » Wo Dec 08, 2010 00:19

ik heb voor de rest niks veranderd zowel niet met voer als lampen of zoiets.
moet wel zeggen dat het van de zomer een stuk warmer op de kamer was waardoor het nu dus een stukje kouder is als dat het op de hete zomer dagen was maar voor de rest is er niks veranderd.
ik vind het opzich niet zo'n heel groot probleem het gaat mij er meer om dat me dieren gezond zijn en dat zijn ze dus ja.
maar ik meen dat ik ooit ergens gelezen had dat ze in de warme zomer dagen toch meer een mooier gekleurd zijn als in de winter.
zo kleurde het mannetje ook altijd net wat veller als hij in de boom zat met de natuurlijke zonnenstralen op hem.

ik blijf het even in de gaten houden maar denk niet dat het een probleem kan zijn maar vroeg me meer af hoe het zou komen.
groeten brian hoks.

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Dec 08, 2010 08:35

Ik heb hetzelfde probleem afgelopen winter gehad met mijn pardalis man. Hij heeft er overigens nu geen last van.
Dit kwam met de eerst zonnestralen buiten ook gewoon weer goed, dus ik heb het toegeschreven aan een winterdip.
Ik heb zelfs zijn UV lamp vervangen die nog niet erg oud was, maar dat had geen effect.

brian hoks

Berichtdoor brian hoks » Wo Dec 08, 2010 14:50

maar het is dan alleen een winterdipje kwa kleur want eten en drinken doet hij prima.
zoals ik al zij is hij wel iets rustig en ligt hij wel meer op zijn tak als dat hij rondloopt.
maar hij houd ondertussen de boel wel goed in de gaten het is niet zo dat hij met de oogjes dicht zit.

groeten brian hoks.

brian hoks

Berichtdoor brian hoks » Wo Mei 25, 2011 00:01

Ik heb een lange tijd niet veel meer van me laten horen.
Ondanks dat gaat het erg goed met mijn kameleons en vermaken zij zich prima en zijn ze gezond, wat natuurlijk het belangrijkste is.
De reden dat ik op moment niet veel meer op KVN te vinden ben is eigenlijk heel logische.
Ik heb vanaf eind vorig jaar/begin dit jaar de functie als redactie (Editor Iguana Varia) bij Sdgl (stichting doelgroep groene leguaan).
Ik heb naast het maken van de Varia (stichtingsblad) ook nog gewoon werk in de horeca en 1 drukke en pittige schooldag voor mijn leidinggevende manager opleiding.
Zit nu ook midden in de examens en zal zeker blij zijn als dit allemaal achter de rug is.
In september ga ik voor vast werken en zal ik meer vrije tijd hebben omdat ik dan geen school meer heb en me vrije dagen daar niet meer voor hoef op te offeren.
Dit zal ook betekenen dat ik dan weer meer tijd heb voor alle forums en dat soort dingen.

Om niet helemaal uit zicht te blijven heb ik nog wel even een leuke foto van mijn mannetje van vorige maand.
Hij is van de week verveld en heeft onwijs mooie kleuren waar snel een foto van komt.

Afbeelding

Groeten, Brian Hoks.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Wo Mei 25, 2011 00:10

welkom back!
Mooi dier zeg.

Suzanne Heil

Berichtdoor Suzanne Heil » Wo Mei 25, 2011 10:47

Succes Brian met de examens... zal voor jou duimen... mooie foto...
Groetjes Suus

Suus

Berichtdoor Suus » Vr Jun 10, 2011 15:37

brian hoks schreef:Ik heb een lange tijd niet veel meer van me laten horen.
Ondanks dat gaat het erg goed met mijn kameleons en vermaken zij zich prima en zijn ze gezond, wat natuurlijk het belangrijkste is.
De reden dat ik op moment niet veel meer op KVN te vinden ben is eigenlijk heel logische.
Ik heb vanaf eind vorig jaar/begin dit jaar de functie als redactie (Editor Iguana Varia) bij Sdgl (stichting doelgroep groene leguaan).
Ik heb naast het maken van de Varia (stichtingsblad) ook nog gewoon werk in de horeca en 1 drukke en pittige schooldag voor mijn leidinggevende manager opleiding.
Zit nu ook midden in de examens en zal zeker blij zijn als dit allemaal achter de rug is.
In september ga ik voor vast werken en zal ik meer vrije tijd hebben omdat ik dan geen school meer heb en me vrije dagen daar niet meer voor hoef op te offeren.
Dit zal ook betekenen dat ik dan weer meer tijd heb voor alle forums en dat soort dingen.

Om niet helemaal uit zicht te blijven heb ik nog wel even een leuke foto van mijn mannetje van vorige maand.
Hij is van de week verveld en heeft onwijs mooie kleuren waar snel een foto van komt.

Afbeelding

Groeten, Brian Hoks.

Mooie dieren Brian,
Wij zijn jou natuurlijk van harte dankbaar voor je werkzaamheden en betrokkenheid bij SDGL, ik heb dit namelijk ook met meerdere forums.

Plaats eens een foto van het totaalplaatje van je terrarium en/of terrariums :W :P

Groeten,

Leroy
1.1 Calyptratus
1.2 Iguana Iguana
0.1 Hydrosaurus Amb.
1.0 Ctenosaura Similis
1.0 Trachemys scripta troosti
0.0.1Trachemys scripta scripta

Terug naar “Terrarium foto's”