Lateralis kweek in Nederland

Geert-Jan
Lid
Lid

Re: Lateralis kweek in Nederland

Berichtdoor Geert-Jan » Za Mei 25, 2013 10:29

Wat ik nu heb is allemaal eigen kweek. Eerlijk gezegd, weet ik niet zo zeker of hun ouders ook weer eigen kweek is. of dat van gekochte dieren is.
De pasgeboren dieren komen wel weer van een bij mij thuis geboren dier. Moeder (ook eigen kweek) is helaas vlak voor de winter gestorven.
Ik heb sinds 2008 geen nieuwe dieren gekocht. Gaan redelijk lang mee (zelfs een vrouwtje uit Dtsl 4 jaar gehad). Maar groeien bij mij niet zo snel als bij "anderen" (d.i. verhalen forum en boeken over lateralis). Dat is mogelijk een aanwijzing dat het geen gewone lateralissen zijn. Die super mooi gekleurde die ik vroeger had (en die jij nu ook hebt) gingen bij mij niet erg lang mee. Maar ja, ik heb nu ook iets andere bakken (en verlichting).
F.major (1,0,0)

Geert-Jan
Lid
Lid

Berichtdoor Geert-Jan » Ma Jun 17, 2013 17:01

Vrouwtje was/is, dacht ik, zwanger. Nog steeds redelijk mager. Mannetje erbij en dan eens kijken wat er gebeurt:

Afbeelding

en

AfbeeldingUploaded with ImageShack.com

Kleur voordat er een mannetje bijkwam kan je eerder in deze discussie (24 mei) vinden. Wat een kleurverandering hè? Zal wel goed komen.
Andere vrouwtje is wat dikker en nu allerlei gaten aan het graven. Dat gaat de goede kant uit.

Groet.
F.major (1,0,0)

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Ma Jun 17, 2013 19:11

Wat mooi kunnen ze zijn he!!

Geert-Jan
Lid
Lid

Berichtdoor Geert-Jan » Wo Jun 19, 2013 19:52

Inderdaad. Ik had het eigenlijk van deze vrouwtjes niet verwacht. Vrouwtje is nu weer groen met paarse vlekken.
F.major (1,0,0)

Terug naar “Furcifer lateralis”