lateralis info???

Bjorn C

lateralis info???

Berichtdoor Bjorn C » Zo Mar 11, 2012 23:11

hallo kvn'ers,

ik wil graag deze prachtige kameleonsoort gaan houden! ik hier dan ook twee terra's voor gebouwd, deze zitten ondertussen in hun eindfase! Door zoveel mogelijk info te zoeken op internet en forums ben ik toch wel al wat te weten gekomen over deze soort!
Maar nu het houden zelf dichterbij komt wil ik natuurlijk graag wat in contact komen met mensen die deze soort zelf hebben en ervaring hebben met eventuelen kweek! want wie weet kan ik mss wel een steentje bijdragen als ik uiteindelijk deze prachtige lateralis in men terra's ga huisvesten!

nu had ik graag wat info gehad over het houden en de verzorging zelf! hoe doen jullie het, de huisvesting, verzorging, verlichting, temperaturen......

ik hoor het graag van jullie, en alvast bedankt

Rianne en Thomas

Re: lateralis info???

Berichtdoor Rianne en Thomas » Ma Mar 12, 2012 20:13

Hoi Bjorn,

Wij hebben helaas geen verstand van lateralissen, maar het zou in ieder geval ook erg leuk zijn om een foto van de terra's te zien! :Y Succes met het verder inlezen!
Groetjes, Rianne en Thomas

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Ma Mar 12, 2012 20:25

Probeer ook eens de rest van onze website te ontdekken. Daar staat ook info over de Lateralis.
http://www.de-kvn.nl/kameleons/furcifer/lateralis/

Bjorn C

Berichtdoor Bjorn C » Ma Mar 12, 2012 22:41

thanks voor de tip guido, maar uiteraard heb ik dit al doorgenomen, en ben hier uiteraard ook al goed mee opgeschoten hoor!
maar wou wat meer info hebben van mensen die er ervaring mee hebben, persoonlijke ervaringen! dat is natuurlijk altijd iets specifieker dan de algemene care sheets! ik wil er dan ook zoveel van weten, tot ik uiteindelijk echt het gevoel heb dat ik er klaar voor ben...
want zoals men zegt , bezint eer ge begint :@

zal sebiet eens wat fotos posten van de terras, die staan op de andere pc! maar ze komen eraan hoor :)

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Ma Mar 12, 2012 22:53

Ik heb zelf meerdere lateralissen gehad, maar nakweken is mij nooit gelukt.
Het houden van de dieren is opzich niet zo moeilijk, alleen wildvang dieren brengen vaak wel problemen met zich mee, dus ik hoop dat je nakweek kunt bemachtigen.

Bjorn C

Berichtdoor Bjorn C » Ma Mar 12, 2012 23:14

de terras zijn nog niet volledig klaar he, maar het loopt op zen einde
hier zijn alvast wat fotos van hoe ze er nu bij staan;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de achterwanden zijn gemaakt van tempexplaten, tegellijm en dan heb ik er een laag epoxyhars overgedaan, voor de waterdichtheid uiteraard! Nu ik wou boomschors imiteren, wat mij vrij aardig gelukt is, alleen door de epoxy zijn ze nu nogal glanzend geworden! langs ene kant een beetje jammer, langs de andere kant stoort het niet, want het geeft zo een beetje dat vochtige effect!
Ik heb er voorlopig nog geen glas voor besteld! waarom niet, zo zou ik eventueel ipv glas, een deur kunnen maken van alu-gaas, wat natuurlijk de verluchting alleen maar ten goede komt! dus ik heb nog de keus...
de verlichting zit er ook al in, de basisverlichting is voor ieder terra apart een pl-verlichting van 55watt, een warmtespotje voor ieder en natuurlijk ook voor beiden een uv-spaarlamp, deze moet ik nog bestellen maar dat word dus de arcadia d3 compact!

Bjorn C

Berichtdoor Bjorn C » Do Mar 15, 2012 18:49

niemand hier op het forum die mij kan verder helpen ivm de furcifer lateralis?

Geert-Jan
Lid
Lid

Berichtdoor Geert-Jan » Ma Apr 29, 2013 22:13

Ik ben niet zo actief(meer) op dit forum. Zie bericht nu pas. Momenteel weet ik ook niet wie er mee kweekt. Ikzelf heb de lateralis nog steeds in mijn bezit. Echter, alleen maar eigen nakweek: (4,3). En een paar eieren die elk moment uit moeten komen. Soms gaat het uitkomen van de eieren perfect en soms ook niet. Duimen draaien maar.
Heb je nu nog Lateralis? Of zijn er misschien momenteel meer mensen mee bezig?
Ik hoor wel.
Groet,
Geert-jan
F.major (1,0,0)

Terug naar “Furcifer lateralis”