De toekomst van de KVN

Mededelingen over en van de Kameleon Vereniging Nederland.
Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

De toekomst van de KVN

Berichtdoor Karin van Miert » Do Mei 01, 2014 21:47

Ondanks herhaaldelijke oproepen voor nieuwe bestuursleden of mensen die het bestuur willen ondersteunen blijft mijn mailbox leeg.
Het bestuur staat te springen om nieuwe leden. Zonder nieuwe bestuursleden zal de KVN niet lang meer kunnen blijven bestaan. Een aantal bestuursleden zou graag een minder prominente rol vervullen binnen de KVN of zelfs haar taken helemaal willen neerleggen. Zonder nieuwe bestuursleden zou dat het einde betekenen van de KVN zoals we deze al jaren kennen.
Gaat het lot van de KVN jou ook aan het hart meld je dan nu aan en email naar voorzitter@de-kvn.nl.

Een aantal taken waar wij dringend mensen voor zoeken zijn:
-Diverse bestuursfuncties
-De redactie (meeschrijven of meedenken, hoe meer aanmeldingen hoe kleiner de taken)
-De webwinkel
-De fotowedstrijd
-Het forum (antwoorden geven aan andere kan iedereen, maar gebeurt helaas nu te weinig)
-De website (onderhoud en meeschrijven soortomschrijvingen)
-Beurzen (stand bemannen (Nijmegen en Houten), informatie geven over kameleons)

Guido Rulof
Lid
Lid

Re: De toekomst van de KVN

Berichtdoor Guido Rulof » Di Mei 06, 2014 20:27

Misschien is het inderdaad tijd geworden voor de-KVN 2.0

Je kunt je terecht afvragen wat je hier nu mee moet en wat je met de KVN verder nog voor ogen hebt.
Voor de leden hoef je het allemaal niet echt te doen.
Alle actie (energie) die er in wordt gestopt staat allang niet meer in balans met de reactie.

Het kost erg veel energie om een boekje samen te stellen.
Vanuit de leden komt er geen inbreng en bestuursleden raken ook langzaam uitgedacht.
Kosten van het boekje liggen erg hoog, reactie van leden, nul komma nul.

Beurzen bijwonen is een hele toer. Bemanning van de stand is steeds moeilijker te vinden, ook omdat men geheel voor eigen kosten daar moet staan. Verkoop van spulletjes loopt amper, waardoor deelname aan een beurs alleen maar kosten met zich mee brengt.

Leden zijn inactief, een enkeling komt heel soms op het forum.
Het forum heeft weinig te melden en mensen die wat posten/vragen wachten soms erg lang op antwoord.
Er gebeurd weinig tot niets nieuws, er zijn geen vergaderingen of bijeenkomsten.
En zouden die er wel zijn, dan is er niemand aanwezig.

Bestuursleden raken door dit alles leeg en niet bepaald geïnspireerd. Alle taken gaan daardoor nog zwaarder voelen, waardoor ze nog minder worden opgepakt.

Misschien wordt het tijd om de taken te verlichten.
Om de KVN terug te brengen naar enkele een forum en informatieve website waarop het goede werk kan worden voortgezet.

Geen boekjes, geen beurzen, geen webwinkel en ook geen contributie. De lage websitekosten kunnen voorlopig gedekt met het nog aanwezige kasgeld en daarna door advertenties van sponsoren.
Alleen het forum dus, waar dan echter wel energie in gestopt gaat worden door de mensen die de KVN runnen.
En een website die ook echt wordt bijgehouden.

Hiervoor heb je minder mensen nodig. En de mensen die het gaan doen kost het veel minder energie.

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Vr Jun 27, 2014 00:04

Als er geen nieuwe aanwas is die het stokje door wil geven, lijkt mij de meest logische stap, terug naar Lacerta en stoppen als zelfstandige vereniging.

Als ik even terug kijk naar hoe ik het heb mee gemaakt, jaren negentig waren er heel veel fanatieke nederlanders die zich intresseerde in hoe diverse soorten te kweken, er werd onder de leden volop informatie gedeeld en nakweek geruild (nee kwam weinig gulden aan te pas) opkomst was ook niet hoog, maar die kwamen, werd wel leuk geruild.

Niet mijn ding maar afgelopen decennia is de KVN een familaire vereniging geweest, kleurplaats voor de kids, voor diegene met 1 kameleon in de huiskamer... niet zozeer gericht op het kweken van zeldzame soorten.

Lacerta heeft wel meer die insteek, een overgang zou het huidige bestuur ontlasten, ik denk de contributie verhogen, het reptiliair nivo verhogen, en de algemene kennis verbreden. Als iemand dan een inbreng aanleverd over kameleons, bereik je gelijk ook een flinke hoeveelheid mensen. (zelfs internationaal)

Denk er maar eens over na (tsjah ik weet hoeveel moeite het gekost heeft apart te gaan)

Ieder nadeel, heeft zijn voordeel.

Groetjes,
Mario
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

Mlieffering

Berichtdoor Mlieffering » Ma Aug 25, 2014 17:03

Valt mij op, dat het forum steeds stiller wordt...

Zijn er dan niet zoveel kameleon-liefhebbers meer, of is het puur de gedachte van "Ik wil het niet met een ander delen"?

BrMaarten

Berichtdoor BrMaarten » Di Aug 26, 2014 09:46

Als ik mijn kameleon heb dan zal ik ook eens wat posten >:O

Terug naar “Mededelingen”