Weer een kameleon liefhebber erbij!

Topics waarop langer als 30 niet op wordt gereageerd, worden automatisch verwijderd.
Pieter Michielsen

Weer een kameleon liefhebber erbij!

Berichtdoor Pieter Michielsen » Wo Mei 23, 2012 14:57

Hallo, mijn naam is Pieter Michielsen.
Vanaf mijn jeugd is de liefde voor de natuur en in het bijzonder voor vogels en reptielen me met de paplepel ingegeven.
Toen ik een jaar of 16 was heb ik mijn eerste terrarium gehad waar ik een koppel Roodkeelanolissen in heb gehouden.
Op die leeftijd beginnen er echter ook andere zaken te spelen die belangrijk zijn en zo gebeurde het dat ik ongeveer 5 jaar later samen ging wonen met mijn huidige vrouw. Hiermee begon gelijk de grote uitdaging om ook nu die oude hobby weer op te gaan pakken.
Op vakantie heb ik iedere hagedis die ik zag kruipen aangewezen en erbij gezegd dat ze toch zo mooi zijn.
En ja hoor de aanhouder heeft uiteidnelijk gewonnen. We zijn begonnen met een terrarium met twee baardagamen. Zonder dat ze er voor zorgt vind ze het eigenlijk best heel erg leuk. Ook nu moest ik me weer inhouden want ik had in een andere hoek van de kamer al een heel mooi ander terrarium in gedachte waar een kameleon in zou kunnen 'rondscharrelen'.
Op het juiste moment gewacht met het voorstel en ook dat werd uiteindelijk goed gevonden.
Ik heb deze bak 85x50x120 ingericht en ben met de beheersing van het klimaat bezig gegaan. Ik mag nu wel zeggen dat dit aardig onder controle is en dat we aan de kameleon zelf gaan denken.
Omdat mijn vrouw toch gaat voor de mooie kleur is de keuze gevallen op een mannetje van de Panter (Furcifer Pardalis). Misschien dat de Jemen (Calyptratus) ook zou kunnen, maar ik wil zonder goede argumenten de keuze van mijn vrouw niet veranderen. _O_ (Mochten er goede reden zijn, dan zijn ze overigens altijd welkom ...).
Ik heb wel begrepen dat de indeling en inrichting van de bak niet echt veel verschil maakt voor beide soorten.
Ik ga nu bij vraag en aanbod een oproep doen voor een mooie 'Panter-man'.

Pieter Michielsen

marc kinnart

Re: Weer een kameleon liefhebber erbij!

Berichtdoor marc kinnart » Wo Mei 23, 2012 16:29

Welkom Pieter, kijkt eens bij aanbod ^O^

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Mei 23, 2012 19:11

Welkom hier op het forum, een Pardalis is zeker een goede keuze. Succes met de keuze voor een dier.

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Wo Mei 23, 2012 20:00

Hallo Pieter! Welkom!

Ik verzorg beide soorten en in mijn optiek is het verstandiger te beginnen met een pardalis. Er zijn vele mooie kleurslagen te krijgen. Mijn advies is dan ook om het dier bij een goede kweker te kopen. Er staan geregeld advertenties bij aanbod.

Veel plezier met de hobby! En aarzel niet om vragen te stellen. Het forum is er ondermeer om elkaar te helpen!
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

NickS

Berichtdoor NickS » Wo Mei 23, 2012 22:47

Hey Pieter welkom.
Je komt serieus over. Goede voorbereiding heeft op lange termijn positief effect.
Zag je oproep bij ons vraag een aanbod hoekje. Hoop dat je een mooi dier vind.(anders mag je altijd aankloppen)

Veel plezier en succes

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Vr Mei 25, 2012 11:28

Welkom op het forum en heel veel plezier met de voorbereidingen en de keuze voor een dier!!!
Groetjes!

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Zo Mei 27, 2012 10:29

Welkom :W Veel plezier hier.

Glenn Baeten

Berichtdoor Glenn Baeten » Zo Mei 27, 2012 11:58

Welkom hier! *O*
Chamaeleo Calyptratus 1.0 (Tito)

Terug naar “Even voorstellen”