Kees

Topics waarop langer als 30 niet op wordt gereageerd, worden automatisch verwijderd.
Rik

Kees

Berichtdoor Rik » Vr Apr 11, 2014 18:11

Sinds januari heb ik een Jemen kameleon
Hij is nu ongeveer 6 maanden oud als ging perfect at al uit m'n hand kon hem voorzichtig op pakken zonder dat ie zich opblaast
super beestje

maar nu kwam dinsdag 8 april m'n vriendin thuis s'middags, en lag hij op de grond in het terrarium net als of hij een flinke val had gemaakt en was hij heel erg wankel en had weinig kracht in z'n voor pootjes, toen hebben we maar op advies van een vriend die al vaker kameleons heeft gehad maar een groot deel van z'n klim mogelijkheden weg gepakt zodat hij niet meer kan zal tot hij is hersteld, maar wat we raar vinden is dat hij na dagen nog altijd wankel is en af en toe z'n voor pootjes vast pakt en niet los laat en dat loopt/klimt ie heel raar en hij eet een stuk minder dan eerst

Heeft iemand van jullie dit al eens mee gemaakt?? of weet wat hij heeft ??

[img]/Users/Kim/Pictures/iPhoto Library/Modified/2014/7 mrt 2014/IMG_2239.jpg[img]
[img]/Users/Kim/Pictures/iPhoto%20Library/Originals/2014/11%20apr.%202014/IMG_2396.JPG[/img]

ChrisZ
Lid
Lid

Re: Kees

Berichtdoor ChrisZ » Vr Apr 11, 2014 20:54

Je fotos doen het niet, je moet niet de URL op. Je Pc kopieren maar de URL op een fotohost.

Het verhaal klinkt als een calciumgebrek, foto's kunnen uitsluitsel geven maar een goede DA is het beste.

KevinL

Berichtdoor KevinL » Za Apr 12, 2014 12:35

beste ik zou zo snel mogelijk een dierenarts zoeken, op deze site kun je een dierenarts vinden in je regio.
je yemen heeft inderdaad een zeer onnatuurlijke houding, heb je altijd calciumpoeder gebruikt bij het voederen?
en ik zie op een van je fotos dat er shors of bark als bodembedekking wordt gebruikt.probeer dit te vervangen door potgrond of cocopeat, is slecht als het dier een prooi schiet en zo een stukje shors mee naar binnen neemt, is hier op deze site al 1000keer vernoemd.
hoop dat je yemen beter wordt maar als het calciumgebrek is is de schade niet meer te herstellen :N
1.4 R brevicaudatus
1.1 R temporalis
1.1 lucifer pardalis nosy be ( kiril & ksusja)
1.0 calyptratus (sasha)

Rik

Berichtdoor Rik » Za Apr 12, 2014 22:57

Hebben al contact gehad met Marja kik die laat me nog wat weten voor een afspraak.
We geven hem 2 tot 3x per week bij het voeren extra calcium

Het gaat wel al beter met hem hij loopt weer redelijk, en de bodembedekking gaan we vervangen

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Di Apr 15, 2014 20:26

Jonge opgroeiende dieren horen dagelijks calcium te krijgen met daarbij een goede uv lamp. Op de 3e foto lijkt de poot erg abnormaal van vorm. Ik verwacht dan ook dat Marja Kik calcium gebrek zal constateren.
Verder zoals hierboven al is geadviseerd de bark vervangen voor bijvoorbeeld onbemeste potgrond/kunstgras/etc. Bark kan bij verkeerd schieten ingeslikt worden me vaak ernstige verstoppingen als gevolg.
Kan je dier nog wel normaal schieten? En onlangs nog ontlastig geproduceerd?

Rik

Berichtdoor Rik » Do Apr 17, 2014 10:18

We zijn bij Marja en is idd calcium te kort, de gene waar we hem van gekocht hebben heeft al meerder kameleons gehad en had ons het advies gegeven om hem 2 tot 3x per week calcium te geven maar dat is dus schijnbaar niet genoeg.
Alleen heel jammer dat wel er op deze manier achter moeten komen.

Op advies van Marja geven we hem nu calciumbruis tabletten en een calciumrijk papje, schieten deed ie nog wel maar had ad niet goed daarom nu het papje hij heeft wel voor dat we bij Marja zijn geweest nog ontlasting geproduceerd

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Vr Apr 18, 2014 20:36

Vervelend.. het gebeurd helaas best vaak. Verkeerde informatie verkregen en pas op dit forum melden als het kwaad geschied is. Marja Kik is een zeer goed adres, dus volg haar aanwijzingen maar op.
Heeft Marja nog iets gezegd over de UV lamp? Welke gebruik jij overigens?
Succes met het diertje.

Gr Guido

Rik

Berichtdoor Rik » Za Apr 19, 2014 10:45

we hadden de lucky reptile bright sun uv jungle 70 w maar door de lamp werd het de laatste paar dagen te warmin het terrarium en zijn we over gestapt naar Dragon-luk Sunlight forest met UV en UVB van 50w waardoor het wat minder warm is, het is nu tussen de 30 en 35 graden

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Za Apr 19, 2014 18:27

Ik neem aan dat jullie het belang van een goede UV lamp wel weten...
De lamp die jullie nu hebben ken ik niet. Ik ken ook geen mensen die er mee werken. Zoek even op de forum onder UV verlichting en zie welke lampen worden aangeraden.
Je kunt namelijk bergen extra Calcium geven maar zonder UV (D3) kan het niet voldoende worden opgenomen.

Terug naar “Even voorstellen”