Prijzen voor Calyptratus

Milou

Prijzen voor Calyptratus

Berichtdoor Milou » Zo Feb 20, 2011 16:22

Wendy van der Heeden schreef:Waar baseert men dit op eigenlijk? Wat een redelijke prijs is?

Nou, wat redelijk is is de algemene prijs denk ik. Vraag en aanbod.
Maar wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik een hoop dieren graag wat duurder zou willen zien.
Dit om impulsaankopen meer te voorkomen.
En daar hoeft hier niemand zich voor aangesproken te voelen hoor.
Dat is een algemene opvatting van mij in de huisdierenbranche.
Een kerkuil van 25 euro bijvoorbeeld. :(

Groetjes Robin

Guido Rulof
Lid
Lid

Re: PRIJS JONGE JEMEN

Berichtdoor Guido Rulof » Zo Feb 20, 2011 16:42

_O_

isaura vermeulen

Berichtdoor isaura vermeulen » Zo Feb 20, 2011 16:50

@ robin daar heb je wel gelijk in eigenlijk , als de prijzen duurder zijn gaan de mensen er mss eerst eens bij stilstaan voor ze een dier kopen , nu kopen ze onbedacht een dier zien somigge wat voor zorgen erbij komen kijken en doen ze na een paar weken of maand al terug weg ....
f.pardalis red bar (man)
calyptratus (vrouw)
jacksonni xantholopus (koppeltje)

Milou

Berichtdoor Milou » Zo Feb 20, 2011 17:05

isaura vermeulen schreef:@ robin daar heb je wel gelijk in eigenlijk , als de prijzen duurder zijn gaan de mensen er mss eerst eens bij stilstaan voor ze een dier kopen , nu kopen ze onbedacht een dier zien somigge wat voor zorgen erbij komen kijken en doen ze na een paar weken of maand al terug weg ....

Of nog erger ,....het dier gaat dood!
Ik heb al zoveel nare dingen gezien en meegemaakt.
Dode kerkuil, kreeg soepgroenten.( lang leve Harry Potter)
Donkere tijgerpython wou niet eten, kreeg een krop andijvie.
Dode anemoonvis, zat in zoetwater.( lang leve Finding Nemo)
Vast gegroeide roodwangschildpad in een faunabox.(Heeft nu een mooi leven)
Tig honden losgeknoopt van paal ,hek, of boom.
"Platte" koningspython want had al een jaar niet gegeten.(heeft nu een mooi leven)
Uitgehongerde roofvogels omdat ze niet wilde vliegen.Als een vogels te laag zit in gewicht vliegt hij ook niet, want dan gaat hij dood zo gauw hij zijn allerlaatste energie verbruikt.Instinctief blijft hij dan zitten.Geven ze hem plots heel veel eten en ging de vogel alsnog dood.Verteren kost namelijk ook energie.
Enz, enz :( :( :( :( :( :(

Jullie hebben ook vast voorbeelden genoeg van dit soort schrijnende gevallen.

Dit zijn ook de redenen dat ik zo fel kan reageren.

Ik vind dat je dieren niet moet nakweken als je ze zo laag moet verkopen omdat je ze anders niet aan de straatstenen kwijt kan.

Groetjes Robin

P.S. Wat gaat Rango voor een dierenleed met zich meebrengen?

EST

Berichtdoor EST » Zo Feb 20, 2011 17:14

Daarom ga ik ook 50 euro vragen,misschien nog wel meer. Afhankelijk van het aanbod, maar inderdaad ook om te voorkomen dat mensen impulsief dieren gaan kopen. Mij zitten ze niet in de weg, dus heb er geen haast bij.

Wat ik helemaal schandalig vindt is dat er op beurzen ook ratelslangen verkocht worden voor 25 euro. Terwijl dit behoorlijk giftige slangen zijn. Mensen die zo'n impuls aankoop doen brengen zichzelf en hun omgeving nog eens in gevaar ook!

Wat mensen bezielt en hoe het komt dat sommige mensen zo achterlijk zijn dat ze niet nadenken dat een vleesetend dier geen groente zal eten, kan die mensen echt wel met de kop tegen de muur slaan...
"My mind is lost in a world that wasn't made for me."

Chamaeleo calyptratus 2.0.0 †

Trioceros quadricornis quadricornis 1.0.0 †

Rieppeleon brevicaudatus 1.2.0 †

Lucas van Woerden

Berichtdoor Lucas van Woerden » Zo Feb 20, 2011 17:56

Dames, wel even on-topic blijven he ;).

Ik heb altijd 40 euro gevraagd, maar wel voor hele grote dieren. Denk dat 40-50 euro een prima prijs is, zeker met het aanbod van tegenwoordig.
Hoger kun je doen, maar dan zul je ze minder snel een nieuw thuis kunnen geven, ook bij niet-impuls kopers. Zolang je plaats hebt kun je ze nog wel langer thuis houden, maar deze dieren groeien heel snel en met de grote legsels die ze leggen kan dat je aardig opbreken ;).

@mods: Misschien is het handig om dit topic op te splitsen in een discussie bij Calyptratus en een vraag oproep bij Vraag.
2.2.1 Varanus acanthurus
1.2.0 Varanus glauerti
1.2.0 Heloderma suspectum suspectum

Milou

Berichtdoor Milou » Zo Feb 20, 2011 18:05

Lucas van Woerden schreef:Hoger kun je doen, maar dan zul je ze minder snel een nieuw thuis kunnen geven, ook bij niet-impuls kopers.

En daarom vind ik dat je deze dieren dan niet moet nakweken.

Groetjes Robin

Guido Rulof
Lid
Lid

Re: Prijzen voor Calyptratus

Berichtdoor Guido Rulof » Zo Feb 20, 2011 18:16

Even het topic gesplitst, hier kunnen we verder kletsen 8-)

EST

Berichtdoor EST » Zo Feb 20, 2011 18:19

Tenzij je dus de ruimte hebt. Ik heb 4 terrariums van 45x45x45 waar ik per terra ongeveer 4 dieren in zet. Ik heb namelijk maar 17 eitjes :P

Als je dan de helft snel verkocht hebt hebben de anderen genoeg ruimte om nog een tijdje te groeien.

Kan me voorstellen dat het wat lastig wordt als je 60-100 dieren hebt. Ik zou in dat geval toch echt zorgen dat ik de dieren wat langer kan huisvesten wanneer dat nodig is.

Milou

Berichtdoor Milou » Zo Feb 20, 2011 18:38

Ik weet best dat de intenties goed zijn. En dat er goed voor de nakweek gezorgd word.
Waar het mij om gaat is dat ik ????? zet bij de kweek van diersoorten waar al een overschot van is.
En daardoor de prijs zo moet verlagen om ze maar kwijt te krijgen.

In dierentuinen kweken ze bijna niet meer met hele zeldzame dieren zoals sneeuwluipaard en jaguar bijvoorbeeld, gewoonweg omdat er geen vraag meer is door andere dierenparken. Ze zijn niet te plaatsen dus waarom zou je ze kweken?

Hoe komt het eigenlijk dat een calyptratus zoveel goedkoper is als een pardalis?
Vast niet alleen omdat er veel meer mee gekweekt word, denk ik. Of omdat de nesten groter zijn?

Deze kameleonsoort is vast de kameleon die het meest verkocht word als impuls aankoop.

Groetjes Robin

EST

Berichtdoor EST » Zo Feb 20, 2011 18:47

Heeft inderdaad te maken met de grote legsels, bijkomend is calyptratus een erg ondergewaardeerd soort. Dit komt omdat hij heel makkelijk te houden en te kweken is. Toch blijf ik het een prachtige kameleon soort vinden en de moeite waard om mee te blijven kweken. Het gaat mij niet om de moeilijkheidsgraad, van 'kijk mij eens een moeilijke soort gekweekt hebben'. Natuurlijk is dat leuk en nuttig, zoals bijvoorbeeld bij parsonii en vele andere zeldzame soorten, maar voor mij is het puur een liefhebberij en ik hoef er geen geld mee te verdienen. Dus kweek ik de soorten die ik leuk vind om te zien en te houden. Jammer genoeg geldt dit gewoon voor heel veel mensen niet en zien ze er snel geld in. 60-80 dieren voor 25 euro snel verkopen is toch een snelle 1500-2000 euro. Dat is het jammere aan calyptratus helaas. Ik doe in ieder geval mijn best om goede en sterke dieren te kweken en daardoor betere dieren te kunnen verkopen aan mensen.

nanja

Berichtdoor nanja » Zo Feb 20, 2011 21:40

Allemaal bedankt voor de reactie,
50 euro is naar mij mening een correcte prijs

Mvg Nanja

linda vd ven

Berichtdoor linda vd ven » Di Mei 17, 2011 22:34

beetje laat :?

ik heb even alles doorgelezen
en tja ik ben heel eerlijk
oke je betaald bij sommige misschien 25 euro voor het beestje maar dan ben je nog niet klaar
je moet ook nog een terrarium komen en de juiste verlichting verder de inrichting niet te vergeten.
dus al bied je je dier voor 50 euro aan.
mensen kopen voor 50 euro een 2ehands terrarium in op marktplaats een paar lampjes erin god weet zitten ze er al bij voor dat bedrag
zijn ze laten we zeggen tussen de 100 en 125 euro kwijt .
als ''sommige'' mensen echt iets willen kijken ze niet op 2 tientjes
ik ben wel eerlijk ik verwacht de andere helft van de eitjes zoals esther ik heb er nog 19 over.
ik zet ook mijn advertentie op marktplaats en op de kvn
je kijkt toch naar wat voor mensen naar je bellen

voorbeeld: ik heb hier 2 nestjes gehad met onze chihuahua tinkerbell
de meeste mensen willen een ultra klein beestje en vragen ook nergens anders naar
ben ik ook meteen klaar met het gesprek
de echte geinteresseerde bellen naar hoe hij/zij opgroeit eerst eens komen kijken waar hij/zij woont etc..ect..

ik denk dat je ''de meeste'' inpulsieve kopers er toch wel uit haalt doormiddel van wat vragen stellen wat voor info de hebben opgedaan.
maar toch kan je dit niet tegen gaan
ikzelf ga de nakweek van mijn calyptratus aanbieden voor 35 euro en ik vind zelf dit een mooi bedrag

verder het onderscheid is er toch wel bijv met calyptratus en pardalis in prijs en dat zal ookaltijd wel blijven
ik denk niet dat dit met het kweken te maken heeft maar puur met de soort
het ene honden ras is ook niet net zo duur als het andere honden ras
1.1 Chamaeleo calyptratus
1.1 furcifer pardalis ankify
1.1 furcifer pardalis nosy mitsio

EST

Berichtdoor EST » Di Mei 17, 2011 22:53

Ik ben zondag op de beurs van Nijmegen geweest en heb daar de calyptratussen gezien van 1 maand oud voor 40 euro, 3 maand voor 65 euro. Ik ga proberen om de prijzen op beurzen aan te houden aangezien deze toch vaak nog goedkoper zijn dan in de winkel. Bijkomend doen mensen dan minder snel een impuls aankoop. De dieren zitten mij niet in de weg en al doe ik ze voor 50-55 euro weg dan denk ik dat het voor deze tijd een goede prijs is. Er is weinig aanbod op het moment en juist hét moment om daar gebruik van te maken om impuls aankopen te voorkomen die toen veel gedaan zijn in de tijd dat je nog 25 euro voor een calyptratus betaalde.

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Wo Mei 18, 2011 10:59

Het is een mooi streven, Esther. Maar impulsaankopen voorkom je nauwelijks tot niet. Ik val altijd van de ene in de andere verbazing hoe, ogenschijnlijk mensen met een benedenmodaal inkomen, zich allerlei dure reptielen kunnen veroorloven. Varanen voor 850 euro, kaaimannen op een flatje met 3 kamers....bizar vind ik het.

Als men iets wil dan koopt men het hoe dan ook. De mens is vreselijk hebberig, ze weten alles zelf beter en ze zijn vooral stronteigenwijs.
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Terug naar “Chamaeleo calyptratus”