Chamaeleo calyptratus arrives.

Fobian

Re: Chamaeleo calyptratus arrives.

Berichtdoor Fobian » Di Jul 13, 2010 08:30

Karin Heijdra schreef:Ik zou de 12% UV vervangen door een 6%, de 12% is geschikt voor woestijndieren en niet voor kameleons.
Zorg dat je vooral het dier voorziet van calcium, ik zie in je verhaal namelijk alleen vitamine genoemt, maar calcium is vooral erg belangrijk. Ik zelf gebruik bij mijn jonge dieren alleen miner-all indoor. Deze kan je bestellen in de webwinkel.
Als je dan zorgt dat je je krekels goed voert, dan bevatten deze ook gelijk vitamine.

Dat ik alleen vitamine noem klopt, ik neem om de een of andere reden calcium ook onder vitamine.. So don't worry!

En krekels krijgen ook altijd al voer :)

En dan moet de 12% maar even ingeruild worden voor een 6% <------ Dit zijn precies de dingetjes die ik nergens kan terug vinden helaas >.>
1.0.0. Furcifer pardalis (Panter kameleon)
1.1.0. Eublepharis macularius (Luipaard gekko)

Ricardo Velthuizen

Berichtdoor Ricardo Velthuizen » Di Jul 13, 2010 08:51

je hebt een pm.

En je zal flink moeten zoeken om het te vinden je kan altijd posten en vragen stellen dus dat komt goed.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.0.0 Trioceros Quadricornis Gracilior.
1.1.0 King Charles Cavalier (Bikkel/ Zoe).
0.1.0 Ragdoll x Euro Korthaar (Lana)

Fobian

Berichtdoor Fobian » Di Jul 13, 2010 14:14

Helemaal top! Zeer bedankt voor alle hulp! Als iemand nog wat kwijt wil, graag! Ik bedoel, je kunt niet altijd alle vragen stellen, soms weet je niet wat je moet vragen..

Fobian

Berichtdoor Fobian » Do Jul 22, 2010 09:40

Helaas, alles verliep goed, hij dronk en at erg goed, zag er goed uit, beweegde normaal, kam groeide, lichaam groeide, eigenlijk was alles naar wens.
Eten was ook erg gevarieëerd.

Ik denk alleen dat hij de hitte van gister helaas niet overleefd heeft, hij lag nogal levenloos op de bodem op de koelste plek (Circa 26c) en was vanmorgen nogal behoorlijk stijfjes.

Ik wil dit risico niet meer nemen, dus ik zou graag willen weten of iemand nog 3maanden+ nakweek heeft zitten. Graag ook een beetje in de buurt (wegens vervoer)

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Do Jul 22, 2010 11:49

Ach das vervelend...Goed dat je er toch ook rekening mee houd dat het dier weleens te jong verkocht kan zijn.
De temperaturen geef ik niet direct de schuld..Bij mij zitten jonkies buiten, direct uit het ei. Daar wordt het nog veel warmer en ze doen het goed.

Je zoekt nu een dier dat ouder is dan 3 maanden, moet dat weer een Calyp zijn?
Ik heb eventueel wel Pardalis in de aanbieding, maar wil dan wel eerst alles met je doornemen.
Veenendaal - Boxmeer is te doen, dacht ik.

Groet Guido

Fobian

Berichtdoor Fobian » Do Jul 22, 2010 12:22

Ik vind Panterkameleonnen ook super mooi, ik heb geen voorkeur wat Panter of Yemen betreft, hoewel ik Yemen wel een stuk mooier vind.. dus mocht die beschikbaar zijn in de buurt dan ga ik voor een Yemen.

Boxmeer is toch een goeie 3 kwartier rijden hier vandaan, en ik heb zelf nog net geen rij-bewijs en aangezien ouders-lief op vakantie zijn, ben ik met vervoer van collega's afhankelijk. Ik neem aan dat je hem niet komt bregen.. :P

Doornemen met me mag altijd, ik ben een spons als het om dierlijk materiaal gaat, je kan nooit genoeg weten.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Do Jul 22, 2010 12:28

Ik heb ook Calyptratus nakweek zitten, maar die zijn nog te jong.

Fobian

Berichtdoor Fobian » Do Jul 22, 2010 15:01

Over hoe jong spreken we dan?

EST

Berichtdoor EST » Do Jul 22, 2010 16:22

Guido Rulof schreef:Bij mij zitten jonkies buiten, direct uit het ei. Daar wordt het nog veel warmer en ze doen het goed.
Groet Guido

@ Guido
Vergeet niet dat jonkies bij jou geen stress hebben gehad van vervoer naar beurs, vervolgens stress van verhuizing naar de eigenaar. Zo'n jong dier, nog jonger dan 1 maand, kan dat gewoon niet aan en zeker niet bij iemand die geen ervaring heeft met kameleons en niet ziet wanneer zo'n beestje het goed of slecht doet, heeft het dier weinig overlevingskans. Ik neem aan dat jij goed kan zien als je jonkies naar buiten gaan of het goed gaat of niet..

Jammer, maar had het wel zien aankomen, ik hoop dat je veel kan leren van Guido Fobian, mocht je een kameleon bij hem op gaan halen.
"My mind is lost in a world that wasn't made for me."

Chamaeleo calyptratus 2.0.0 †

Trioceros quadricornis quadricornis 1.0.0 †

Rieppeleon brevicaudatus 1.2.0 †

Fobian

Berichtdoor Fobian » Do Jul 22, 2010 20:01

Thanks, uiteindelijk toen ik jullie berichten kreeg heb ik het zelf ook al een beetje zien aan komen.. maar heb echt mijn uiterste best gedaan.

Ik heb wel veel ervaring wat reptielen betreft, maar kameleonnen nooit gehad, ik vind dit toch wel de meest indruk-wekkende dieren die er op deze aardbol bestaan.

Omdat ze als ze snoep zien in eens van kleur veranderen!!
_O-

Nee, ik vind hun gedrag, aanpassingsvermogen, daarmee bedoel ik hoe de poten zijn geëvolueerd, de ogen afzonderlijk kunnen draaien (er zijn overigens meer soorten die dit kunnen), de tong, de staart die als 5e pooit dient, maar ook de manier van bewegen, etc. kan ik nog wel uren over door gaan denk ik.. :P

Maar als er meer mensen zijn toch met oud genoeg en dichtbijwonende Calyptratussen, laat u horen!

EST

Berichtdoor EST » Vr Jul 23, 2010 00:28

Fobian schreef:Thanks, uiteindelijk toen ik jullie berichten kreeg heb ik het zelf ook al een beetje zien aan komen.. maar heb echt mijn uiterste best gedaan.

Ik heb wel veel ervaring wat reptielen betreft, maar kameleonnen nooit gehad, ik vind dit toch wel de meest indruk-wekkende dieren die er op deze aardbol bestaan.

Omdat ze als ze snoep zien in eens van kleur veranderen!!
_O-

Nee, ik vind hun gedrag, aanpassingsvermogen, daarmee bedoel ik hoe de poten zijn geëvolueerd, de ogen afzonderlijk kunnen draaien (er zijn overigens meer soorten die dit kunnen), de tong, de staart die als 5e pooit dient, maar ook de manier van bewegen, etc. kan ik nog wel uren over door gaan denk ik.. :P

Maar als er meer mensen zijn toch met oud genoeg en dichtbijwonende Calyptratussen, laat u horen!

Daar geloof ik ook echt in Fobian, dus voel je er niet slecht om, van fouten leer je weer en gelukkig ben je er volop bereid toe dus dat zien we graag ;)

Alle punten die jij aangeeft is precies de reden waarom kameleons mijn passie zijn geworden, ze zijn op alle vlakken bijzonder en anders dan de meeste hagedissen, in mijn opinie. er zijn natuurlijk genoeg andere mooie reptielen, maar vind kameleons het meest fascinerend.
"My mind is lost in a world that wasn't made for me."

Chamaeleo calyptratus 2.0.0 †

Trioceros quadricornis quadricornis 1.0.0 †

Rieppeleon brevicaudatus 1.2.0 †

Terug naar “Chamaeleo calyptratus”