Naar buiten?

Roger Vermolen

Naar buiten?

Berichtdoor Roger Vermolen » Vr Mei 05, 2006 00:04

Jacksons,
Nu 5 mei 2006 heb ik mijn merus nog op zolder. Mijn zolder wordt rond deze tijde de warmste plek in huis. Ik heb er een airco voor, maar de dieren moeten dus naar buiten. Kan dit al?
Ik weet dat het geen probleem is de dieren tot ver in de herfst buiten te laten, maar dan wordt het langzaam, met de dag kouder. Nu is er de overgang: van een TE HETE 30o ruimtelijke omgevingstemperatuur naar een nog redelijk koude schaduwrijke tuin. 25o dag en 10o 's nachts.
Hoe staan jullie er tegenover...?
Kan ik ze morgen overzetten naar het gaas?
Levendbarenden (hooglanders) heb ik maximaal 3 jaar gehad. Vorig jaar heb ik gewacht tot verder in de zomer, maar ik merk dat het nu niet goed gaat. De dieren zijn te licht van kleur.
Groet,

Jouke de Vries

Berichtdoor Jouke de Vries » Vr Mei 05, 2006 11:40

Als je merkt dat het nu niet goed gaat zou ik ze naar buiten doen. Bovendien is het op dit moment erg mooi weer en zijn de nachten ook niet zo koud, dus kunnen ze mooi wennen en is de overgang niet gigantisch groot.
Chamaeleo calyptratus
Furcifer pardalis
Furcifer verrucosus
Rhampholeon brevicaudatus
-----------------------
Website: http://home.planet.nl/~jvries

Roger Vermolen

Berichtdoor Roger Vermolen » Za Mei 06, 2006 15:35

Eenderde heb ik vrijdag rond 16.00 uur naar buiten gebracht. Nog zo'n 2 uur zon. Ze kleuren natuurlijk gelijk van olijfgroen naar zwart. Pittige overgang dus, maar 's nachts werd het niet kouder dan 12 graden en dat moet makkelijk goed gaan. Geloof me, die hebben de afgelopen half jaar niet zo lekker geslapen als vannacht. Nu maar hopen dat het niet al te hard aankomt.
Vandaag zaterdag om 1400 uur weer meerdere dieren buitengezet. Ik zie eneco balen. De dieren zien er goed uit, behalve dat er stress is vanwege de verandering van terratorium en de aanwezigheid van mannen. En helaas was het gelijk raak.

Even naar het tuincentrum...

Terug naar “Trioceros jacksonii”