Graaf mogelijkheid

Plaats hier al je vragen en foto's over de Bradypodion, Kinyongia en Nadzikambia soorten.
Serge Dames

Graaf mogelijkheid

Berichtdoor Serge Dames » Do Jun 23, 2005 19:48

Heb voor mijn fischeri dame een bak met aarde waarin zij eventueel haar eieren kan begraven van 0.45 bij 0.45 bij hoog 0.30 tot aan de nok vol met aarde met twee ficus erin. Is dit te weinig en hoe hebben jullie het eigenlijk?

Vraag is eigenlijk omdat ik eraan zit te denken dat zij misschien legnoot heeft of iets dergelijks vanaf het plots werpen(strooien) van haar eieren gaat het minder goed met haar. Tis op de betere hand. Ze proeft opzich wel aan de takken wanneer ze loopt(wil niets zeggen maar ze observeert haar omgeving hierdoor ook een beetje) en is zeker levendiger na het toedienen van wat voer maar ze wil toch nog niet zelf schieten.

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Vr Jun 24, 2005 07:37

is zeker groot zat, calyp vrouwen doen het wel in kleiner, zelfs nog in een bloempot.

Tis een beetje kip en ei, ikzelf denk dat doordat ze wat mankeren de eieren strooien, andersom ziek zijn va het strooienlijkt me minder waarschijnlijk.
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

Serge Dames

Berichtdoor Serge Dames » Vr Jun 24, 2005 11:16

Maar goed dat ziek zijn heb ik redelijk uitgesloten. Er is al 3 weken voor de paring een wormenkuur aan vooraf gegaan en volgens Marja Kik was er geen sprake meer van enige parasieten e.d..

Blijf haar zoiezo wel voeren met de pipet, maar blijft vreemd voor een dier wat al 3 maanden gewoon als een gek at. Opzich staan ze er wel iets om bekend dat de dames vaker overlijden na een legsel, maar het eerste legsel met alle stress van dien heeft zij al gehad.

Serge Dames

Berichtdoor Serge Dames » Vr Jun 24, 2005 12:52

Hou de dieren redelijk vochtig wat al moeilijker is in een gazen bak, wat inhoudt dat de aarde behoorlijk nat is aan een kant en de andere kant wel ist minder nat. Krijg het niet echt droger dus de vochtigheid maakt ook wel een beetje de moeilijkheid, nieuwe aarde om de maand is een optie, dus vanavond misschien maar proberen.

Maar goed denk dat ze anders zoiezo wel zou leggen daar de eieren gewoonlijk ook vochtiger moeten liggen. Heb van haar nu wel 8 eieren die na 20 dagen toch nog goed liggen, mooi wit, op kamertemperatuur, maar zegt niets, pas als er wat uitkomt kun je een beetje hoopvol zijn

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Vr Jun 24, 2005 16:34

ziek zijn van parasieten kun je uitsluiten, andere ziektes zijn er ook nog.

darmstoornis

opgezette nieren (kun je voelen of je niets voelt bij de buik tegen de achterpoten, hoort helemaal plat te zijn als et ware, voel je er een soort van klomp kunnen het de nieren zijn) Opgezette nieren vult de buikholte, en dus verminderde eetlust.

Dingen als kanker enzo zullen vast ook voorkomen.

ei blijven zitten....

Mijn laatste 2 pardalis vrouwen met die probleem na het leggen heb ik gered door op een hogere temp te zetten (35 graden) voor een fisheri wel erg hoog, en nu ishet ook warm en zou dat zijn werk al wel moeten doen.

Ondersteuning met Baytrill kan goed werken, is vrij algemeen werkend op ontstekingen etc.., maar als het nierproblemen zijn, zal hetjuist weer averechts werken...
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

Serge Dames

Berichtdoor Serge Dames » Ma Jun 27, 2005 09:31

Dame is helaas gister overleden. Had haar de dag ervoonog erg alert rond zien lopen. Genoeg te eten en drinken gehad, maar mocht niet baten. Ze had geen eieren meer in zich zitten wat in zou houden dat de legnood opzich over moest zijn.

De man doet het uitstekend, en is echt ontzetten mooi aan het kleuren de laatste tijd.

Mijn vrouw Blauwe Ambanja is er weer volledig bovenop en schiet weer naar lust.

Aloys Simons
Lid
Lid

Berichtdoor Aloys Simons » Wo Jun 29, 2005 00:57

verdomd zonde Serge, erg zuur idd om een dier te verliezen

sterkte gr Aloys :N
What we do in life, echoes to eternity
One life, live it!
Just my 2 cents ;)

Terug naar “Bradypodion, Kinyongia en Nadzikambia”