Uitje Oliemeulen?

Hier kunnen onderwerpen die niet over kameleons gaan aan bod komen.

Mario Vermunt

Uitje Oliemeulen?

Berichtdoor Mario Vermunt » Wo Jun 27, 2012 20:23

Mij lijkt het echt iets voor in de webwinkel, net als het boek "kameleons een fascinerende hobby" dat zijn toch een beetje het Top wat er is in de Hobby te verkrijgen is wat betreft literatuur.
Proberen kan geen kwaad toch, lijkt me iets om achteraan te gaan voor degene die de webwinkel doet.

Zo ben ik ook nog voorstander van eens een dagje (of avondje?) Oliemeulen. (Was vroeger het standaard afspreek adres op kvn meetings)
Ik heb er vorig weekend nog een fles vloeibare calcium gekocht, welgeteld 10 euro voor een halve liter. Daar kun je je voordeel al mee doen op een bijeenkomst.

Als het bestuur dat wat vind (pm me maar dan), wil ik best weleens navragen of we daar een keer een bijeenkomst kunnen houden.
Dan zouden we misschien gelijk eens die matrix kunnen maken van makkelijke/moeilijke soorten naar ervaringen van de leden, gelijk stof voor een artikel in het boekje... paar vliegen tegelijk in 1 shoot lijkt me.
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

EST

Re: Mooie dvd

Berichtdoor EST » Wo Jun 27, 2012 21:00

Goed idee Mario! Bij Doelgroep Kameleons hadden we ook altijd een vaste locatie, best handig als je een beetje binding wilt in een vereniging en wat vaker gezichten wilt trekken. Ook voor voordrachten en andere te organiseren dingen is het handig. Één keer per jaar in Ameide is leuk, maar te weinig denk ik...Als je toevallig niet kunt en niet van beurzen houdt, dan moet je wel erg lang wachten voor je 'kennis' kunt maken met de vereniging. Uiteindelijk bestaat een vereniging uit meer dan alleen een forum en beurzen toch? Ook leuke en informatieve dingen zijn belangrijk. Het is maar een idee :Y

Lucas van Woerden

Berichtdoor Lucas van Woerden » Wo Jun 27, 2012 22:08

In Ameide komt helaas ook bijna niemand extra dan het vaste groepje mensen (net als op de overige activiteiten trouwens). Ook niet met hoogstaande gastsprekers. Zelfs Mario niet :P.
Maar ik zou het alleen maar toejuichen als het nieuwe bestuur het voor elkaar krijgt hier weer opbouw in te krijgen. Dan kom ik ook wel naar Tilburg :).
2.2.1 Varanus acanthurus
1.2.0 Varanus glauerti
1.2.0 Heloderma suspectum suspectum

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Jun 27, 2012 22:10

Ik leg het voor aan ons team, het nadeel is altijd dat het organiseren veel tijd kost en de opkomst meestal slecht, maar wie weet iets nieuws proberen.

EST

Berichtdoor EST » Wo Jun 27, 2012 23:03

Ik vind het persoonlijk wel meevallen als ik steeds de foto's zie van de BBQ. Het is al jaren een vaste groep, een leuke groep! Als er zelfs mensen uit België keer op keer helemaal willen komen dan is dat toch super? Hier en daar een keer een nieuw gezicht, denk dat je niet meer zou moeten verwachten. Vergeet niet dat er maar een hele beperkte groep van enkele tientallen is in Nederland die met kameleons bezig is. De meesten hebben het gewoon voor de fun en een nog kleiner percentage is werkelijk geïnteresseerd om een uitgebreide hobby te starten. Dan nog zijn dat vaak reptielenliefhebbers in het algemeen, die zich niet hechten aan één vereniging en één soort reptiel bij voorkeur. Dat er door al die jaren heen toch een vaste groep blijft komen vind ik alleen maar bewonderenswaardig en dat 'gezeur' (in algemene zin) over lage opkomst vind ik dan ook niet helemaal terecht. Denk dat de verwachtingen gewoon te hoog zijn wat dat betreft en dan zul je inderdaad telkens weer teleurgesteld worden...Tenzij je gewoon richt op de mensen die je nu al hebt en daar iets leuks voor organiseert. Je kunt dan wel dingen niet organiseren omdat je de opkomst te laag vindt, maar je moet de leden die nu elke keer aanwezig zijn ook niet 'verwaarlozen'. Ik zeg dit niet voor mezelf, ben hier al 5 jaar, maar zoals eerder aangegeven kan ik om gezondheidsredenen ook niet meer actief deelnemen aan de hobby, beurzen en activiteiten. Ik probeer alleen een idee op te gooien voor het nieuwe bestuur.

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Do Jun 28, 2012 01:30

Al moet ik zeggen dat ik de wending nu wel kan toejuichen 8-) ik wil wel een dagje oliemeulen.

NickS

Berichtdoor NickS » Do Jun 28, 2012 08:01

Lijkt me wel een Goed plan als mensen buiten het bestuur dit oppakken:)

Lucas van Woerden

Berichtdoor Lucas van Woerden » Do Jun 28, 2012 08:47

Misschien het topic even opsplitsen. :)
2.2.1 Varanus acanthurus
1.2.0 Varanus glauerti
1.2.0 Heloderma suspectum suspectum

Karin van Miert

Re: Uitje Oliemeulen?

Berichtdoor Karin van Miert » Do Jun 28, 2012 10:23

Ik heb de onderwerpen even gesplitst.

Marianne

Berichtdoor Marianne » Vr Jun 29, 2012 10:39

NOOB hier......wat is Oliemeulen? :%
My dogs are highly sophisticated, they don't play with balls, they play with edgeless cubes.

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Vr Jun 29, 2012 11:11

Marianne

Berichtdoor Marianne » Vr Jun 29, 2012 11:48

oh dat ziet er wel leuk uit zeg.
Jammer dat Tilburg voor mij zo ver weg is :'(
My dogs are highly sophisticated, they don't play with balls, they play with edgeless cubes.

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Vr Jun 29, 2012 13:44

Lijkt mij leuk om heen te gaan.

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Za Jun 30, 2012 14:56

Ik ben ook VOOR, vind het een erg leuk idee en kom zelf ook graag bij de olimeulen...

Het is alleen idd wat al eerder gezegd is, het is jammer als de opkomst zo klein is en het is verdomd moeilijk om zown daagje uit te plannen en dat iedereen dan ook kan! We hebben allemaal gewoon een druk leven en tis op die manier best lastig een datum te prikken... Maar, niets is onmogelijk, toch?!
Groetjes!

Anoeska Bontrop

Berichtdoor Anoeska Bontrop » Za Jun 30, 2012 16:50

Ja ben ook zeker voor, echter denk ik dat er een lage opkomst komt ivm de locatie.
Zelf reis ik graag maar begrijp heel goed dat mensen uit het noorden van Nederland dit toch echt te ver vinden.
Ben zelf al aantal keren geweest in de oliemeulen, en is heel leuk daar.
Maar nogmaals denk ik dat locatie toch vaak het probleem is van een lage opkomst.
Onze dieren:

1.0.0 Furcifer Pardalis Ambilobe "red bar" (Harry)
1.0.0 Chamaeleo calyptratus (Koos)
0.1.0 Pogona Henrylawsoni (Dino) r.i.p.
1.0.0 Phelsuma Madagascariensis Grandis (Groentje)

Terug naar “Off-Topic”