papegaaien.

Hier kunnen onderwerpen die niet over kameleons gaan aan bod komen.

Niels.

papegaaien.

Berichtdoor Niels. » Ma Okt 24, 2011 19:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
2.1 chamaeleo calyptratus.
0.1.55 furcifer pardalis ambilobe blue bar.
1.1 trioceros jacksonni xantolophus.
1.1 trioceros sternfeldi rudis.
1.1 trioceros hoehnelii.
1.2 trioceros quadricornis quadricornis .

Ruby
Lid
Lid

Re: papegaaien.

Berichtdoor Ruby » Ma Okt 24, 2011 20:29

Owwww die baby foto!!! Haha das echt te schattig!!!! Kleine fluffy O+
Groetjes!

Niels.

Berichtdoor Niels. » Ma Okt 24, 2011 21:21

JA, dat is echt lief alleen moeilijk in het begin als je om de zoveel uren moet voederen. :shock:
Maar we zijn niet aan ons proef stuk toe zijn er nu al 14jaar mee bezig. :@
1.1 trioceros hoehnelii.

Suzanne Heil

Berichtdoor Suzanne Heil » Di Okt 25, 2011 17:01

Echt mooie papagaaien... O+
Groetjes Suus

Rianne en Thomas

Berichtdoor Rianne en Thomas » Zo Okt 30, 2011 19:36

Super leuk! En die kaketoe ook :P
Groetjes, Rianne en Thomas

Petra

Berichtdoor Petra » Do Dec 22, 2011 10:34

Niels. schreef:JA, dat is echt lief alleen moeilijk in het begin als je om de zoveel uren moet voederen. :shock:
Maar we zijn niet aan ons proef stuk toe zijn er nu al 14jaar mee bezig. :@

Waarom handopfok en niet paps en mams het werk laten doen?

Blijf dat bizar vinden...
1.0.0 Furcifer Pardalis Ambilobe Red Bar
1.4.0 Eublepharis Macularius - Luipaardgekko
0.3.0 Pantherophis Guttatus - rode rattenslang
1.3.0 Pogona Vitticeps - Baardagaam
1.0.0 Testudo Hermanni

Hans Stolk

Berichtdoor Hans Stolk » Do Dec 22, 2011 13:15

Volgens mij krijg je ze anders niet handtam :P

Petra

Berichtdoor Petra » Do Dec 22, 2011 14:26

Hans Stolk schreef:Volgens mij krijg je ze anders niet handtam :P

Da's de grootste onzin. Mijn papegaaien zijn allemaal natuurbroed en allemaal supertam.
Een hond haal je toch ook niet bij de moeder weg om een fles te geven omdat hij anders niet tam zou worden?!

Ze hebben de ouders echt nodig om te leren vogel te zijn. Het voeren is het niet, het is de aandacht die een vogel tam maakt. Regelmatig in de hand houden, ja. Maar met een spuit of lepel pap er in gieten en de ouders van de jongen beroven is in mijn ogen niets anders dan commercieel aantrekkelijk (koppel legt immers snel weer eieren) en bijzonder onnatuurlijk... Het dier moet toch leren hoe hij vogel moet zijn en niet denken dat hij een mens is?

Daar komen de plukkers, schreeuwers, bijters en sexueel gefrustreerde vogels van... vogels die niet weten dat ze vogel zijn en dus een mens als partner kiezen. Mijn papegaai haat vrouwen.... een bekende quote geloof ik.

Plus, om de paar uur voeren moet je. Buiten dat, liggen ze vaak in een afwasteil of iets dergelijks. Onder een warmtelamp, geen ouders om te ze verzorgen en soms niet eens met nestgenoten. Lijkt me echt dat je daar ontzettend tam van wordt!! neem aan dat ze namelijk niet de hele dag onder de trui tegen de warme mensenborst aan gedragen worden...

Nee, mensen die aan handopfok doen... :{w Ik heb er geen goed woord voor over. Als het medisch gezien niet noodzakelijk is moet je in mijn ogen de natuur zijn werk laten doen.
1.0.0 Testudo Hermanni

Niels.

Berichtdoor Niels. » Za Dec 31, 2011 11:55

Wat ne onzin en u kent mij niet dus hoeft ook niet over mij te oordelen !!!.
1.1 trioceros hoehnelii.

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Za Dec 31, 2011 12:26

Heb geen verstand van papegaaien maar laat het uitgangspunt zijn dat je een mening moet kunnen velen, anders heb je niks op een forum te zoeken!
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Petra

Berichtdoor Petra » Za Dec 31, 2011 18:53

Niels. schreef:Wat ne onzin en u kent mij niet dus hoeft ook niet over mij te oordelen !!!.

:) aangenaam

Waar oordeel ik over jou persoonlijk?? Ik geef mijn mening over handopfok van papegaaien en met je reactie bevestig je dat ik de vinger op de zere plek heb gelegd....

Er zijn hele stichtingen en verenigingen opgericht om handopfok bij papegaaien uit te roeien en blijkbaar is dat nog steeds nodig want nogmaals, een kitten of pup trek je ook niet na de geboorte weg bij moeders omdat ze anders niet tam zouden worden, of doe je dat ook? :W
1.0.0 Testudo Hermanni

Niels.

Berichtdoor Niels. » Za Dec 31, 2011 19:26

Uw menning is u menning maar ik weet dat mijn dieren al de nodige zorgen krijgen waar ze recht op hebben.
En ik ben echt niet gediend van zo een grote mond die van niks weet maar toch zich gaat aanstellen.
Als u ergens anders over denk dan mag dat gezegd worden maar op een fatsoenlijke manier.
En u moet geen honden en katten bij papegaaien gaan vergelijken.
Er zijn zoveel dier soorten die met de hand worden groot gebracht.
En ik heb hier geen enkele vogel die schreeuwt of plukt als ze dat doen is het een teken van een te kleine kooi of verkeerde voeding of gewoon omdat ze helemaal alleen in een kooitje zitten weg te kwijnen.
Wat ik erg vindt zijn mensen die met papegaaien smokkelen in veel te kleine ruimtes en met groot sterf aantal daar moeten ze meer controle op doen.
Mijn koppels zitten in buiten violeré van 4M breed en 12M lang en hebben een verwarmd binnen hok van 2,5Mx2,5M dus meer dan plaats genoeg krijgen alle dagen vers fruit en een bekend zaadmerk, in de zomer worden ze gesproeid als het niet op tijd regent en krijgen iedere jaar hun bezoekje bij de dierenarts en voor de rest laat ik ze zoveel mogelijk met rust en de natuur zijn gang gaan.
Dus deze commentaar is zeer onterecht.
En wij kweeken met ieder koppel hooguit 1X per jaar dus heeft niks te maken met ze terug vroeger laten te leggen.
De reden dat wij ze weg nemen is omdat we ze dan beter in het oog kunnen houden en de nodige zorgen kunnen geven en ze worden nooit alleen gehouden in een wasmand zoals u beweert maar als wij ze niet handtam maken kunnen we nooit in de nestblokken kijken of naar de dierenarts zonder dat ze veel stress hebben.
Trouwens ik heb ook wildbroed en deze dieren worden echt NOOIT tam zoals u beweerd .
Ik weet niet welke ervaring u hier mee heeft maar ik heb al meer dan 14jaar ervaring dus wij weten wat we doen.

En u kunt hier aan andere mensen op het forum vragen ik ben ZEKER GEEN persoon die met grote aantalen kweekt en mij niks van de dieren aantrekt !
Het aller belangrijkste voor mij zijn mijn dieren en dat zij het naar hun zin hebben en wat ik ermee verdien is bij zaak geen hoofd zaak!! .
1.1 trioceros hoehnelii.

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Za Dec 31, 2011 21:11

En ik ben echt niet gediend van zo een grote mond die van niks weet maar toch zich gaat aanstellen.

Als u ergens anders over denk dan mag dat gezegd worden maar op een fatsoenlijke manier.

Gaat weer fijn hier!

Niels, zo te zien ben jij de enige die hier een grote mond heeft!

Reageer jij eens op een normale manier! Niemand wordt hier persoonlijk aangevallen en ook niemand heeft een grote mond. Er wordt op een fatsoenlijke manier een mening gegeven. Mensen die zich aangesproken voelen reageren meestal ge-emotioneerd!
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

EST

Berichtdoor EST » Ma Jan 02, 2012 07:25

Hoho jongens, laten we niet vergeten dat er nog altijd een verschil zit tussen Belgen en Hollanders. Nederlanders zijn iets directer dan Belgen, maar daarom niet meteen persoonlijk bedoeld of als aanval Niels. Ik weet dat je goed voor je dieren zorgt en er écht alles aan doet om ze goed te verzorgen en bijkomend niet commercieel ingesteld bent.

Om die reden vind ik ook dat er wel een te snel oordeel gegeven werd door Petra. Al dan wel niet persoonlijk gericht misschien wordt er wel het idee gewekt dat alle mensen die een dier met de hand voeden, commercieel ingestelde slechte kwekers zijn. Petra heeft punten waar ik het wel mee eens ben, maar die hebben vooral te maken met het natuurlijke aspect van het verhaal, ongeacht of het gaat om 'hanteerbaar' maken van een dier of om medische redenen, vind ik dat als het even kan alles zo natuurlijk mogelijk moet gaan. Zeker in geval van exotische, niet gedomesticeerde dieren.

Ik ben geen papegaaien expert, maar heb er wel alle vertrouwen in dat Niels weet wat hij doet en goed is voor zijn dieren!

Petra

Berichtdoor Petra » Ma Jan 02, 2012 10:35

Voor wie het interesseert:

Lees http://www.kliniekvoorvogels.nl/publications.asp?RelatieID=88&lang=0&Title=Publicaties en trek je eigen conclusie

Handopfok van vogels is onder geen enkele andere dan medische voorwaarde goed te keuren.
Als je je vogels op een andere manier niet tam krijgt doe je iets anders fout, en ieder argument van Niels kan ik dan ook zo weerleggen maar ik zal het hier bij houden, mijn mening mag duidelijk zijn.

Uit het feit trok ik geen persoonlijke conclusies, echter de reacties geven weldegelijk weer dat mijn onderbuikgevoel er niet zo ver naast heeft gezeten
1.0.0 Testudo Hermanni

Terug naar “Off-Topic”