gele eieren.

Hier kunt u terecht met uw vragen over kweken met kameleons.

Deze plaats is niet bedoeld om uw vraag en aanbod te plaatsen.
eelco schut

gele eieren.

Berichtdoor eelco schut » Ma Jul 02, 2012 22:17

even een vraagje.ik heb op het werk een legsel van de pardalis liggen.
ik heb de eieren met een lampje doorgelicht, maar ze zijn gelig van kleur.
bij de andere reptielen is dat meestal een teken dat de eieren niet bevrucht zijn, geld dat hier ook voor de panthers?

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Re: gele eieren.

Berichtdoor Karin van Miert » Di Jul 03, 2012 07:18

Plaats eens een foto van de eieren.
Als de eieren er van buiten geel uitzien is dat meestal geen goed teken. Als de eieren gelegd zijn in humus (die stenen die je in water legt) dan is mijn ervaring dat de eieren ook weleens iets geel kleuren. Mijn tip, laat de eieren liggen zolang ze mooi bol blijven. Een onbevrucht ei zakt meestal na verloop van tijd in.

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Di Jul 03, 2012 07:24

bij kameleons zie je pas vrij laat iets ontstaan, als je doorlicht, zijn de eerste tekenen wat vloedvaatjes aan de onderkant van het ei. Pas de laatste maand/weken worden de eieren echt donkerder bij doorlichten.

als ze al langer dan een paar weken nog bol bij liggen mag je er vanuit gaan dat ze bevrucht zijn.
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

eelco schut

Berichtdoor eelco schut » Di Jul 03, 2012 18:53

bedankt voor de reacties.
de stoof is groot genoeg, dus ze liggen zeker niet id weg. mar is wel leuker om in afwachting te zijn van iets, ipv 9 maanden te wachten en er dan achter komen dat ze onbevrucht waren :?

EST

Berichtdoor EST » Wo Jul 04, 2012 02:11

9 maanden zal dat niet duren, zoals al eerder genoemd werd zullen de eitjes al snel gaan invallen, verder verkleuren, soms schimmelen als ze niet bevrucht zijn. Bevruchte eieren worden boller en er komen bloedvaatjes bij. Om nu echt te bepalen of ze bevrucht zijn is de eerste vraag natuurlijk: Is er een paring geweest, zitten man en vrouw bij elkaar of zijn ze bij elkaar gezet? Als je alleen een vrouw hebt dan wil ze ook weleens uit zichzelf eitjes aanmaken die onbevrucht zijn, heb je er een man bij gezet dan is er kans dat er bevruchting is geweest en dan zou ik ze sowieso laten liggen.

Terug naar “Kweek”