Daar zijn ze dan!

Hier kunt u terecht met uw vragen over kweken met kameleons.

Deze plaats is niet bedoeld om uw vraag en aanbod te plaatsen.
Wendy van der Heeden

Re: Daar zijn ze dan!

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Ma Mei 16, 2011 13:17

Wat ontzettend schattig!! O+
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Rianne en Thomas

Berichtdoor Rianne en Thomas » Ma Mei 16, 2011 14:01

Esther wat zijn ze geweldig!! Zo schattig en klein en perfect al! *) Heel veel succes met het twijfelgeval, hopen dat die een beetje bijkomt.
Groetjes, Rianne en Thomas

EST

Berichtdoor EST » Ma Mei 16, 2011 18:31

Goed plan Ruby, gaan we doen ;)

De twijfelgevalletjes doen het hartstikke goed nu, gisteren lagen er 2 half dood in de bak, 's avonds lagen ze rustig te slapen en was afwachten toen ik thuis kwam maar de kleuren zijn goed en ze zijn sterk en actief nu :D
"My mind is lost in a world that wasn't made for me."

Chamaeleo calyptratus 2.0.0 †

Trioceros quadricornis quadricornis 1.0.0 †

Rieppeleon brevicaudatus 1.2.0 †

Ricardo Velthuizen

Berichtdoor Ricardo Velthuizen » Ma Mei 16, 2011 22:03

zoals ik al zei op hyves gefeliciteerd 100 % he?

nu lekker opkweeken succes ermee. *O*
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.0.0 Trioceros Quadricornis Gracilior.
1.1.0 King Charles Cavalier (Bikkel/ Zoe).
0.1.0 Ragdoll x Euro Korthaar (Lana)

EST

Berichtdoor EST » Ma Mei 16, 2011 23:54

Daar gaan we wel voor, zit nog op 4 te wachten maar dat kan ieder moment gaan gebeuren.

Suzanne Heil

Berichtdoor Suzanne Heil » Di Mei 17, 2011 13:59

Van harte Esther... mooie foto's... ooh wat schattig allemaal... echt wel... heel veel succes met die kleintjes...
Groetjes Suus

EST

Berichtdoor EST » Vr Mei 20, 2011 18:38

Aangezien de 4 eieren die nog over waren er toch wat anders uit zagen dan de anderen en nu inmiddels bijna een week langer lagen dan de anderen, heb ik besloten ze open te knippen.

Uiteindelijk maar goed want ze waren toch niet uitgekomen. één ei had alleen maar smurrie, geen jong. Andere 2 die wat gelig waren zat een dood jong in, en de laatste zat een jong in met een vergroeide rug en niet ontwikkelde staart. Alle drie waren wel volgroeid maar waarschijnlijk te zwak om uit het ei te komen. De andere 2 jonkies die wat zwak waren kwamen ook uit hetzelfde bakje als deze eieren. De sterke jongen (waarvan ik in ieder geval 1 al heb gezien die verveld is) kwamen uit het andere bakje. Waarschijnlijk hebben ze of droger of natter gelegen dan de andere eieren en is er toch verschil geweest in de ontwikkeling van de jongen.

Heb wel foto's gemaakt, zal ze later posten. Er zat alleen een stompje aan ipv een staart en een knobbel bovenop de rug waarna het naar de staart toe leek alsof er verder niks was gegroeid aan ruggenwervel.

Jammer maar helaas, misschien nuttige informatie voor later. Over het algemeen kwamen eieren bij mij altijd kort na elkaar uit (pardalis en andere soorten) en de rest had maandag of dinsdag uit moeten komen op z'n laatst.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Vr Mei 20, 2011 20:10

Vindt wel dat we er voor op moeten passen dat we nu niet allen denken dat eitjes die een weekje langer liggen dus niet goed zijn. Dat is namelijk absoluut niet waar. Ik heb legsels die er bijna een maand over hebben gedaan om uit te komen. Ook uit de laatste eitjes kwamen goede dieren.
Ik wil hiermee voorkomen dat mensen te vroeg eitjes gaan open knippen.

EST

Berichtdoor EST » Za Mei 21, 2011 02:12

Ja snap ik Guido, maar de eitjes waren al anders dan de rest en zag ook geen verandering meer in het ei. Normaal gesproken laat ik eieren ook gewoon liggen maar begon toch m'n twijfels te krijgen bij deze en ook omdat de jongen die uitgekomen zijn van dit bakje al wat minder waren dan het andere heb ik besloten dit toch te doen. De eitjes waren wat geler en kleiner ook dan de anderen. De eitjes waar de sterke jongen uit zijn gekomen (9 stuks) die eitjes werden ook groter en zagen er anders uit. Verklaar het maar, want ze hebben in dezelfde broedstoof gezeten onder dezelfde omstandigheden. De 3 jongen die ertussen zitten die wat kleiner zijn en waarvan 2 het niet zouden redden kwamen uit het bakje waar ook deze eitjes en een paar weken terug ook dat andere eitje inzat met alleen gele smurrie. Er is dus toch iets niet goed gegaan, alhoewel de jongen wel in het laatste stadium zijn gekomen. De kleur was er namelijk grotendeels, donkerpaars/groen alleen 2 waren héél klein en die andere misvormd.

Ik raad mensen ook altijd aan de eitjes gewoon met rust te laten en af te wachten. Zeker als je niet eerder ervaring hebt met eitjes. Moet wel zeggen dat ik vanaf nu ook gewoon een andere broedstoof ga kopen, want dit is echt een rotding. Veel bacterieën in dat water en schommelende temperaturen met die veranderingen in omgevingstemperatuur. Maar waarom er zoveel verschil zit in de 2 bakjes is mij een vraag :? Gelukkig doen de andere jongen het super goed, die kleintjes is even in de gaten houden, misschien hou ik 1 of 2 zelf daarvan.

Hieronder wat foto's van het misvormde jong:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EST

Berichtdoor EST » Vr Mei 27, 2011 14:16

Ik heb slecht nieuws mensen.. Vandaag tot mijn verbazing kon ik een paar jongen niet vinden. Uiteindelijk he ik de conclusie moeten trekken dat ze ontsnapt waren, ben er alleen nog steeds niet achter hoe :?

Heb 1 jong terug gevonden.. Ik mis er nog 2 en een ander jong is vast komen zitten in een krekel val en is zojuist overleden :'(

Heb er nu dus nog maar 9 over :'(

Begrijp echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren... Ik hoop dat ik die andere 2 nog gezond en wel terug vind.

Guido Rulof
Lid
Lid

Berichtdoor Guido Rulof » Vr Mei 27, 2011 14:22

Klote zeg.
Maar hoe kan dat nou?
Iets niet goed dicht gedaan of de terra's niet geheel ?
Hoe dan ook, zit jou een beetje tegen. Eerst die verbranding nu een aantal jonkies weg. Zo zie je maar je moet wel blijven opletten.

EST

Berichtdoor EST » Vr Mei 27, 2011 14:35

Ja, ik ben er echt van slag van. De terrariums doe ik altijd dicht! Ik begrijp er niks van...

Het zit verdorie echt niet mee...Maargoed, met m'n quad gaat het wel goed gelukkig. De wond is erg mooi aan het genezen en hij doet het erg goed.

EST

Berichtdoor EST » Vr Mei 27, 2011 15:42

Klein lichtpuntje, heb zojuist weer één jong terug gevonden! Nu het andere nog...

Wendy van der Heeden

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Vr Mei 27, 2011 15:54

Hè wat akelig allemaal Esther! Maar aan de andere kant... misvormde jongen of dat eitjes niet uitkomen lijkt mij een heel normaal natuurlijk verschijnsel, daarom worden er toch ook zoveel eitjes gelegd?

Dan die brandwond..tja..is mij ook onlangs overkomen met Freddie. De warmtelamp staat direct op de gazen bovenkant.. De tak die eronder geplaatst is, is er 1 dat als hij erop zit hij het gaas niet raakt. Toch heeft hij wat brandplekjes op de eerste 4 stekels op zijn rug.. die zijn wat zwart van kleur. :N
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

EST

Berichtdoor EST » Vr Mei 27, 2011 18:49

Dat gebeurd inderdaad wel vaker, maar toch raar dat het bij 1 bakje helemaal goed ging en bij het andere bakje niet.

Heb het andere jong inmiddels ook gevonden, had zich goed verstopt in de luxaflex!

Nu is er dus helaas 1 overleden door de krekelval, wat gewoon niet had hoeven gebeuren. Het was een mooi en sterk jong... :'(

Terug naar “Kweek”