Date gezocht voor onze Furcifer Pardalis vrouw

Hier kunt u terecht met uw vragen over kweken met kameleons.

Deze plaats is niet bedoeld om uw vraag en aanbod te plaatsen.
Tamara

Date gezocht voor onze Furcifer Pardalis vrouw

Berichtdoor Tamara » Zo Jan 19, 2014 23:19

We zouden het heel leuk vinden om te kweken met onze kameleon. Daarom zouden we voor onze Furcifer Pardalis vrouw wij graag een 'date' regelen met een Nosy Be True Blue man in de hoop dat ze willen paren en we legsels krijgen.
Ze is nu iets meer dan een jaar oud, is altijd netjes verveld, heeft geen gezondheidsproblemen (gehad), eet goed, zit in een ruim terrarium met echte planten.
We zoeken speciaal naar een Nosy Be True blue omdat de man waar we haar van gekocht hebben heeft aangegeven dat ze van een volledig knalblauwe soort is, echter we hebben de kweker nooit meer kunnen bereiken. We zullen dus nakomelingen als mix moeten verkopen/overdragen, maar omdat we weten dat ze van een blauwe soort is (en de nosy be nog blauwer is dan de ambilobe blue bar) en ze soms een heel blauw 'schild' op haar kop heeft willen we toch de kans op mooie blauwe nakomelingen zo groot mogelijk houden.
Wij wonen in Noord Brabant, tussen Breda en Tilburg in. Ik kijk uit naar reacties.

Natuurlijk heb ik ook een wat oudere en een aantal recente foto's van de kameleon en haar huisvesting:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris

Re: Date gezocht voor onze Furcifer Pardalis vrouw

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Jan 22, 2014 21:48

Bij wie komt je dier vandaan? Dat is wat makkelijker voor het zoeken naar een onverwante partner.

Tamara

Berichtdoor Tamara » Do Jan 23, 2014 08:37

We hebben haar van de beurs in Gorinchem, de man die zelf in kikkers en krekels doet en het dier voor zijn vriend verkocht, hebben we nooit meer kunnen bereiken. Hij nam zijn telefoon niet meer op. We zijn afgelopen weekend nog terug geweest in de hoop dat deze man er weer zou staan, maar helaas.
Op het overdrachtsformulier staat geen stamboomgegevens, alleen dat het een blauwe furcifer pardalis is en de geboortedatum. Hij had toen een stuk of 6 kameleons bij zich van hetzelfde legsel.
Misschien herkent iemand zich in het verhaal en denkt: "Hé...ik heb toen een stuk of 6 kameleons mee gegeven.." Meer informatie heb ik helaas niet.

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Za Jan 25, 2014 21:59

Maar staat er op het papier blauwe kameleon? Of Nosy be?
Want er zijn meerdere blauwe kameleon soorten en zonder zekerheid over de herkomst zal een jong altijd mix genoemd moeten worden.

ChrisZ
Lid
Lid

Berichtdoor ChrisZ » Za Jan 25, 2014 23:04

Ik heb een Nosy Be true blue, +-2jaar oud, gekocht bij Lucas. Bij interesse, PB.

Terug naar “Kweek”