Weglopen

Gilles Pieters

Weglopen

Berichtdoor Gilles Pieters » Wo Sep 07, 2011 17:21

Hey,

Mijn Pardalis zit sinds kort in zijn nieuwe terra, maar heeft net zoals in zijn oude terra niet echt veel zin om hier in te zitten :p
Telkens als ik ook maar passeer of gewoon in zijn visier kom, dan spurt hij naar de voorkant en probeert hij tegen het glas op te lopen alsof hij er uit wil.. En dan als ik effectief mijn hand in zijn buurt breng, dan kan hij niet rap genoeg via mijn hand het terra uit klauteren...
Heeft iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen, of is mijn kam gewoon oversociaal? :D
Zijn terra is overigens 90*70*60

Guido Rulof
Lid
Lid

Re: Weglopen

Berichtdoor Guido Rulof » Wo Sep 07, 2011 19:40

Ik denk dat hij jou verschijning aan iets prettigs of mogelijkheden tot de grote wereld verbind.

Ellen Platteau

Berichtdoor Ellen Platteau » Do Sep 08, 2011 00:11

De broers hebben blijkbaar dezelfde manieren... :) Kamil was totaal niet hanteerbaar in zijn oude terrarium, sinds enkele weken zit hij in een terrarium van 125 x 125 x 60, en wil hij ook niets anders dan er altijd uitkomen (waar ik zelden op in ga, maar hij geeft duidelijk niet op) en is hij plots lief. En ik die dacht dat die dolgelukkig ging zijn in zijn villa...
1.1.0 Chamaeleo Calyptratus (Bonnie & Clyde †)
1.1.0 Furcifer Pardalis Nosy Be (Kamil & Leonie)

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Do Sep 08, 2011 14:27

Hou op schei uit!!! Mijn kam is vanaf het begin afaan al zo, ''aanhankelijk'' zodra hij ook maar een glimp van me ziet, gaat hij als een wezelozen tegen het glas op proberen te klimmen (hij valt zelfs af en toe zo gaat hij tekeer!!!!), om er maar uit te mogen :? Wordt er soms gek van, want krijg hem ook bijna niet terug! Hoe het komt?! Ik denk idd iets in de richting van wat Guido zegt... Maar, mijn vraag is dan, moet ik hem er nu echt super vaak uit gaan halen of lekker in zijn sop gaar laten koken?! Ik heb echt niet elke dag tijd om hem er uuuuuren uit te halen:S DRAMA!
Groetjes!

Gilles Pieters

Berichtdoor Gilles Pieters » Do Sep 08, 2011 14:53

Wat ik vaak doe is hem gewoon hem er uithalen en hem wat over mijn bureau laten lopen terwijl ik verder studeer, na een tijdje steekt dit hem tegen en dan komt hij gewoon terug op mij kruipen en dan zet ik hem terug :p Maar als ik geen tijd heb negeer ik hem gewoon.
Mijn kleine jackstonii is totaal het tegenovergestelde, maar ik denk dat dit nog wat aan de leeftijd ligt

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Do Sep 08, 2011 15:00

Wat ik heb gedaan. Ik heb een paar takken in de kamer waar het terrarium staat opgehangen. Als ik thuis kom en hij ziet mij is hij niet meer te houden. Ik haal hem er uit en zet hem op deze takken. Daar geef ik hem dan ook eten en vaak doet hij daar ook zijn ontlasting. Ideaal.

Rianne en Thomas

Berichtdoor Rianne en Thomas » Do Sep 08, 2011 15:45

Wauw, ik wou dat Duveltje zo was! Geniet er maar van :P
Hij wordt helemaal boos zodra je ook maar iets in z'n bak doet (zoals voer neerzetten) en het eruit halen is dus ook geen pleziertje. Maar, de seconde dat hij uit z'n terra is wordt hij lief, en als hij buiten in het zonnetje zit al helemaal. Helaas wil hij echt niet eten uit de hand of wat dan ook want hij eet sowieso heel weinig, dus met die positieve associatie zal hij het ook niet kunnen gaan linken.
Groetjes, Rianne en Thomas

Milou

Berichtdoor Milou » Do Sep 08, 2011 16:23

Die van ons doen het ook...vrij normaal zo te lezen ;) . Zodra we in de buurt zijn beginnen ze te "breakdancen" tegen het raam aan.
Het is erg irritant als je snel wil voeren, maar het kan ook handig zijn als je ze er toch al uit wilde halen.

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Do Sep 08, 2011 18:07

Naar mijn mening heeft dit niks met sociaal te maken, maar hebben ze een ander plekje op het oog waar ze graag (liever) willen zitten... Is te testen natuurlijk, zet het deurtje dan open en ga er een eindje vandaan staan, kijk dan of ie naar jezelf toe komt, of een ander plekje in de kamer opzoekt ;-)

Ik gok op het laatste >:O
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

Ruby
Lid
Lid

Berichtdoor Ruby » Do Sep 08, 2011 23:38

Wat mijn kam betreft; fout gegokt.
Groetjes!

Ricardo Velthuizen

Berichtdoor Ricardo Velthuizen » Vr Sep 09, 2011 10:02

hierin ga ik met Mario en Guido mee mijn kams hebben/hadden het ook maar als ik ze eruit haalde wilden ze over mij heen lopen en dan hop naar het wasrek.

Na een aantal minuten vinden ze dit niet leuk meer en willen ze vanzelf terug in hun ter of naar een ander klimparadijs zoals de gordijnen of zo.
1.0.0 Chameleo calyptratus (Helmpje).
1.0.0 Furcifer pardalis ankify (Box).
1.0.0 Trioceros Quadricornis Gracilior.
1.1.0 King Charles Cavalier (Bikkel/ Zoe).
0.1.0 Ragdoll x Euro Korthaar (Lana)

MelissavdV

Berichtdoor MelissavdV » Za Mar 09, 2013 19:10

ik reageer op een heel oud bericht.

maar ik wou ook even mijn mening delen.
mijn kameleon doet ook zo een wilt er ook zo snel mogelijk uit.
Maar niet om sociaal bij mij te zitten,, nee hij rent meteen over het bureau en gaat in de luxaflex hangen.. schijnen ze geweldig te vinden.

Terug naar “Kameleons algemeen”