Eten geven aan een Jemen Kameleon blijkt best moeilijk...

David_Raavi

Re: Eten geven aan een Jemen Kameleon blijkt best moeilijk..

Berichtdoor David_Raavi » Di Jan 21, 2014 19:58

Kan het zijn dat een kameleon een dagje geen zin heeft in eten? Hij heeft vandaag namelijk niks gegeten, hij is wel naar zijn bakje toegegaan en zo, maar hij heeft er niks van gegeten.

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Jan 22, 2014 21:45

Volwassen kameleons eten soms dagen niet. Dat is geen probleem. Kameleons in het wild eten ook niet elke dag. Hoe oud is je dier ook al weer?

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Za Jan 25, 2014 12:13

Karin van Miert schreef:Volwassen kameleons eten soms dagen niet. Dat is geen probleem. Kameleons in het wild eten ook niet elke dag. Hoe oud is je dier ook al weer?

Als het klopt wat de vorige eigenaar me vertelde is hij nu zo'n 6 maanden en 3 weken.

Ik heb hem 3 weken, maar hij is nogsteeds heel bang, is er iets waardoor ik het proces kan versnellen?

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Za Jan 25, 2014 21:56

Rust en een goed terrarium met voldoende beschutting, dat is het enige wat er voor kan zorgen dat het dier zich op zn gemak gaat voelen.

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Di Feb 04, 2014 18:42

Tegenwoordig springen krekels er heel snel uit, als ik ze in het bakje leg om er poeder op te doen... Vaak ligt er dan nog maar een of twee op z'n meest aan krekels in het bakje, hoe krijg ik dan eigenlijk die kalk in hem? En ook al zouden ze blijven zitten, elke keer als ik 5 minuten later naar die krekels kijk is al het poeder er al weer afgevallen... Hoe werkt dit?

Vanja

Berichtdoor Vanja » Di Feb 04, 2014 19:52

De krekels hoe en niet helemaalstralend wit gepoederd te zijn. Er blijft genoeg poeder over op de dieren die hij vangt.
1.0.0 bradypodion fischeri multituberculata Arco († 2006)
1.0.0 Chamaeleon calyptratus Fiero († 2008)
1.1.0 Pogona vitticeps Lana & Sunny
1.0.0 Furcifer Pardalis Nosy be (true) blue

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Di Feb 04, 2014 22:37

Ligt ook aan het poeder dat je gebruikt. Miner-all plakt erg goed.
Ik gebruik zelf voor het voeren een langwerpig krekelbakje met daarin vast wat miner-all. Hierin schut ik wat krekels en dan schudden maar. Daarna gaan alle krekels bepoedert en wel het terrarium in. Wanneer je niet te veel voert zal het redelijk snel opgegeten worden en dan bevatten ze nog voldoende poeder.

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Ma Feb 17, 2014 21:33

Karin van Miert schreef:Ligt ook aan het poeder dat je gebruikt. Miner-all plakt erg goed.
Ik gebruik zelf voor het voeren een langwerpig krekelbakje met daarin vast wat miner-all. Hierin schut ik wat krekels en dan schudden maar. Daarna gaan alle krekels bepoedert en wel het terrarium in. Wanneer je niet te veel voert zal het redelijk snel opgegeten worden en dan bevatten ze nog voldoende poeder.

Hij eet ineens geen krekels meer, als ik bijv. 5 krekels in het bakje gooi, samen met een paar meelwormpjes, eet hij alleen de meelwormen op, en als ik er geen meelwormen in doe, dan eet hij gewoon helemaal niks.

Hoe kan dat ineens?

ChrisZ
Lid
Lid

Berichtdoor ChrisZ » Di Feb 18, 2014 19:00

Dan voer je waarschijnlijk teveel hetzelfde en raakt jouw diertje erop uitgekeken. Probeer eens te variëren met verschillende soorten voedseldieren, bijv. dubias, zijderupsen, nutri grubs, slakken, wandelende takken, bidsprinkhanen, dola's, ....

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Wo Feb 19, 2014 17:55

ChrisZ schreef:Dan voer je waarschijnlijk teveel hetzelfde en raakt jouw diertje erop uitgekeken. Probeer eens te variëren met verschillende soorten voedseldieren, bijv. dubias, zijderupsen, nutri grubs, slakken, wandelende takken, bidsprinkhanen, dola's, ....

Ik doe inderdaad alleen krekels, meelwormen en uitgekomen wasmotlarven, (wasmotten dus).

Ik zal de volgende keer als ik weer eten ga kopen even kijken of er iets meer is te halen.

Glenn Hendriks

Berichtdoor Glenn Hendriks » Wo Feb 19, 2014 20:04

Ook qua krekels kun je variëren. Er zijn huis, veld, en steppe krekels.

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Feb 19, 2014 21:27

De meeste winkels bieden naast wat je noemt ook sprinkhanen aan, meerdere maten en soorten. Moriowormen, dola's. Als je online zoekt kun je nog veel meer vinden.

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Ma Feb 24, 2014 18:05

Karin van Miert schreef:De meeste winkels bieden naast wat je noemt ook sprinkhanen aan, meerdere maten en soorten. Moriowormen, dola's. Als je online zoekt kun je nog veel meer vinden.

Ik heb sprinkhanen gekocht, maar die wil hij ook al niet eten! En hij eet ook nogsteeds geen krekels. Het is volgens mij gewoon een lui kreng. :P

Er was in de winkel waar ik ze kocht een kameleon, ook Jemen, ongeveer de helft zo groot als de mijne, en die at al maatje 8 krekels! Ik vond maatje 8 al te groot voor die van mij, maar toen heb ik dus maatje ''gemiddeld'' sprinkhanen meegekregen, zeker 2 keer zo groot als z'n bekje, en ik had ergens gelezen dat het 1 tot 1.5 keer zo groot mocht zijn als z'n bekje.

Maar hij eet geen dode dingen (dingen die niet bewegen, zoals fruit...), en ook geen snelle dingen waar hij iets voor moet doen. Alleen meelwormen en wasmotlarven eet hij op.

Ik heb het idee dat hij op een dag één van de 5 krekels die ik geef op eet, misschien 2. Maar het kan best zijn dat deze er gewoon uit zijn gesprongen... Maar het is altijd zo dat er altijd nog krekels in liggen de volgende dag.

Als ik alleen krekels geef, eet hij niks, dan zou hij gewoon dood gaan van de honger... :?

Ook eten die vervelende sprinkhaantjes aan de bladeren! Er zit een hele inham in een van de bladeren, en sommige bladeren van de varen zijn nu gewoon weg...

Als iemand weet waar je rupsen kunt kopen, zou ik het fijn vinden als je me vertelt waar, want ik denk dat hij die dan wel weer zou eten.

De sprinkhaan die ik erin had gedaan, zit er nu al 2 dagen in, en nogsteeds niks mee gebeurd, soms zit hij gewoon recht voor de neus van de kameleon, en doet de kameleon helemaal niks! 8)7

Er is nog iets, ik heb af en toe echt het idee dat hij door muren heen kan kijken of zo, want hij hoort niks, had ik gelezen., en als ik de trap oploop, is hij al onderweg naar zijn toevluchtsoord in z'n boompje, hoe kan hij weten dat ik eraan kom zonder me te zien?

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden! ^O^

David_Raavi

Berichtdoor David_Raavi » Ma Feb 24, 2014 18:05

Karin van Miert schreef:De meeste winkels bieden naast wat je noemt ook sprinkhanen aan, meerdere maten en soorten. Moriowormen, dola's. Als je online zoekt kun je nog veel meer vinden.

Ik heb sprinkhanen gekocht, maar die wil hij ook al niet eten! En hij eet ook nogsteeds geen krekels. Het is volgens mij gewoon een lui kreng. :P

Er was in de winkel waar ik ze kocht een kameleon, ook Jemen, ongeveer de helft zo groot als de mijne, en die at al maatje 8 krekels! Ik vond maatje 8 al te groot voor die van mij, maar toen heb ik dus maatje ''gemiddeld'' sprinkhanen meegekregen, zeker 2 keer zo groot als z'n bekje, en ik had ergens gelezen dat het 1 tot 1.5 keer zo groot mocht zijn als z'n bekje.

Maar hij eet geen dode dingen (dingen die niet bewegen, zoals fruit...), en ook geen snelle dingen waar hij iets voor moet doen. Alleen meelwormen en wasmotlarven eet hij op.

Ik heb het idee dat hij op een dag één van de 5 krekels die ik geef op eet, misschien 2. Maar het kan best zijn dat deze er gewoon uit zijn gesprongen... Maar het is altijd zo dat er altijd nog krekels in liggen de volgende dag.

Als ik alleen krekels geef, eet hij niks, dan zou hij gewoon dood gaan van de honger... :?

Ook eten die vervelende sprinkhaantjes aan de bladeren! Er zit een hele inham in een van de bladeren, en sommige bladeren van de varen zijn nu gewoon weg...

Als iemand weet waar je rupsen kunt kopen, zou ik het fijn vinden als je me vertelt waar, want ik denk dat hij die dan wel weer zou eten. (rond hilversum)

De sprinkhaan die ik erin had gedaan, zit er nu al 2 dagen in, en nogsteeds niks mee gebeurd, soms zit hij gewoon recht voor de neus van de kameleon, en doet de kameleon helemaal niks! 8)7

Er is nog iets, ik heb af en toe echt het idee dat hij door muren heen kan kijken of zo, want hij hoort niks, had ik gelezen., en als ik de trap oploop, is hij al onderweg naar zijn toevluchtsoord in z'n boompje, hoe kan hij weten dat ik eraan kom zonder me te zien?

Alvast heel erg bedankt voor alle antwoorden! ^O^

Karin van Miert

Berichtdoor Karin van Miert » Wo Feb 26, 2014 21:48

Plaats eens wat recente foto's van je dier. En neem van mij aan, na een dag niet eten gaat hij heus niet dood. Mijn pardalis eet soms meer dan een week niet.

Kijk hier eens voor voedseldieren: http://www.krekelkoerier.nl

Terug naar “Kameleons algemeen”