eet opeens geen krekels meer.

MelissavdV

eet opeens geen krekels meer.

Berichtdoor MelissavdV » Za Mar 09, 2013 18:46

hallo iedereen,

ik had even een vraagje. ik heb een jemen kameleon van nu ongeveer 8 maanden.
Omdat zijn terrarium heel vies was hebben wij heel het terrarium leeg gehaald/schoongemaakt en opnieuw ingericht.
de avond na de grote schoonmaak wou meneer niet eten. maar dat had ik al verwacht want de vorige keer tijdens de verhuizing naar een ander terrarium heeft het ook wat tijd gekost voor hij weer begon te wennen en te eten.
De dag erna heb ik hem uit zijn terrarium gehaald ( doe ik trouwens zo goed als elke dag) en heb ik hem geprobeerd fruit te voeren. ik las dat meerdere mensen dat deden dus ik dacht wie weet.. en ja hoor hij at zo een stukje banaan van mijn vinger.

Nu ben ik 2 weken verder en heeft meneer nog steeds geen krekel gegeten. wel heb ik vandaag maar weer geprobeerd banaan te voeren en dat eet hij dan weer wel.

Wat moet ik doen om hem weer zijn krekels te laten eten..

René Imming

Re: eet opeens geen krekels meer.

Berichtdoor René Imming » Za Mar 09, 2013 21:10

Hoi hoi,

Dit komt heel vaak voor en de oplossing is simpel. Hij is krekels gewoon zat. Ze zeggen dat je dieren niet met mensen moet vergelijken en andersom ook niet maar ja, iedere dag dezelfde spul maar naar binnen? Ik heb een paar keer in andere posts gezegd, we zijn zo verwend met het aanbod van voeding voor onze dieren. En dat banaan naar binnen gaat, ja wat moet ik zeggen. Succes met het vinden van een bananaboom in Jemen. Terrariumkoerier en vele anderen leveren het aan je deur en hebben varaitie zat. Ik zal een paar dingen in een lijstje zetten als voorbeeld.

Krekels: Steppe, Huis, Veld.
Kakkerlakken: Dubia's, Doodshoofd, Panclora Niveas etc etc
Je kunt evt Meel of Morio wormen voeren maar zelf voer ik dit nooit. Voedingswaarde is zeer laag en ze zijn een last als ze ontsnappen (mijn mening).
Sprinkhanen: Klein, middel. groot. (de jongen hebben een andere kleur als de ouders = afwisseling).
Zijderupsen, Dola's en wasmotten.

Ik wil er geld op leggen dat als u één van de boven genoemde soorten voert (buiten huiskrekels :) dat hij het meteen pakt.

Als hij niet overgaat tot eten dan is er iets anders aan de hand maar dan zullen we meer info over zijn onderkomen en verdere verzorging moeten hebben.

Dus dit kan heel simpel zijn en ik hoop dat dit ook de oorzaak is.

Heel veel succes ermee.

mvg,

René Imming.

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Re: eet opeens geen krekels meer.

Berichtdoor Karin van Miert » Ma Mar 11, 2013 22:42

Ik ga met René mee, probeer wat afwisseling in voeding te geven. Plaats ook eens een foto van je dier en het nieuwe terrarium.

Terug naar “Voeding”