Tip over zijderupsen

René Imming

Re: Tip over zijderupsen

Berichtdoor René Imming » Di Dec 18, 2012 23:03

Hoi Antoine,

Nee, de samenstelling heb ik niet en ik ben ook niet zo naief dat ik ook geloof dat het 100% moerbijblad is maar het komt wel heel dichtbij. De echte bladeren zijn zoveel beter en ik heb ook mijn eigen testje gedaan uit nieuwsgierigheid. Ik heb 20 rupsen op chow gehad en 20 op echte bladeren. Degene die op blad waren gehouden waren actiever en groeide aanzienlijk sneller. Of ze ook voedzamer zijn gaat verder dan mijn kennis op deze vlakte. Zaden zou ik afraden. Voordat je daar blad van over houd ben je jaren verder. De bomen kun je gewoon kopen bij Eurofleur, Intratuin. Ik denk wel de meeste tuincentra's en volgens mij heb je ook fruit telers die ze verkopen. Je houd er een prachtig stukje fruit aan over (de moerbijbes) als je er verdomme ooit op tijd bij bent met al die merels in de tuin..... Als ik me niet vergis heb ik demijne gekocht voor net onder de 50 euro. Ik weet dat het omgerekend best veel chow is, maar dit gaat net even wat langer mee.

Mvg,

René Imming.

Antoine

Re: Tip over zijderupsen

Berichtdoor Antoine » Wo Dec 19, 2012 20:33

Ah oke...wist ni dat de boompjes zo makkelijk te verkrijgen waren...eens een keer voor gaan kijken dan.

Mijn kameleon is geen veelvraat en heb dus nog zeker 10 rupsen, en vond andijvie een makkelijk alternatief...
1.0 Furcifer Pardalis Ambilobe (Lucifer)
1.0 Amerikaanse Stafford terrier (Tayco)
1.2 Henri Lawsonii

Terug naar “Voeding”