welk groente en fruit mag voor Jemen?

Marianne

welk groente en fruit mag voor Jemen?

Berichtdoor Marianne » Ma Jun 11, 2012 09:05

nou de titel zegt het al, welk groente en fruit mag een Jemen hebben?
of misschien is het gemakkelijker om te zeggen welk groente en fruit per definitie niet?
My dogs are highly sophisticated, they don't play with balls, they play with edgeless cubes.

Wendy van der Heeden

Re: welk groente en fruit mag voor Jemen?

Berichtdoor Wendy van der Heeden » Ma Jun 11, 2012 19:00

Allereerst is het de vraag of jouw Jemen groenten en fruit wel eet. Dat is per dier verschillend. Jemens eten het in de natuur omdat er een gebrek is aan vocht en ander voedsel. Mijn Jemen is niet zo'n fruit en groente-eter. Af en toe lust hij een stukje rode paprika of een stukje aardbei (blijkbaar gek op rood ;) )

Er zijn echter groentesoorten die de opname van calcium blokkeren zoals broccoli, spinazie, peterselie, kiwi en andere groente en fruit dat rijk is aan oxaalzuur. Dus liever niet..

Er zijn Jemens die gek zijn op de blaadjes van een Ficus of van Pothos (Epipremnum aureum) en die dus graag eten. Niks mis mee.. Vindt gewoon uit wat jouw dier lekker vindt maar met mate voeren en kleine stukjes.
1.1 Trioceros melleri 'Melle' & 'Nera'
1.0 Chamaeleo calyptratus 'Pascal'

0.1 Trioceros melleri 'Tinke' † 2-6-2013
1.0 Furcifer verrucosus 'Fred' † 23-9-2013

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Ma Jun 11, 2012 20:00

De jemen die ik gehad heb at alleen af en toe een heel klein blaadje andijvie, maar verder niets. Er zijn ook jemens die nooit groente en fruit zullen eten.

EST

Berichtdoor EST » Vr Jun 15, 2012 01:57

Die mij lustte altijd graag:

aardbei
druif
kiwi
mango
appel
banaan

Ik gaf het maar af en toe vanwege de hoeveelheid suiker. Helemaal afhankelijk per dier natuurlijk wat ie eet, maar mocht je zelf wat fruit in huis hebben, bied het aan (wel goed afwassen) en kijk of ie het lust.

Terug naar “Voeding”