Hoeveel moriowormen?

Rianne en Thomas

Hoeveel moriowormen?

Berichtdoor Rianne en Thomas » Wo Aug 31, 2011 13:10

Hi,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten, onze Duveltje (pardalis van 6 maanden) eet erg slecht en heeft besloten dat hij nu na zijn vervelling ook best een week zijn terra kon delen met een sprinkhaan ipv deze op te eten. Ook krekels heeft ie erg weinig mee gedaan de afgelopen week. Morio's daar en tegen eet hij wel redelijk opeens :?

Nu is de vraag hoeveel morio's mag hij eten aangezien dit geen super gezond voer is, maar ons beter lijkt dan niks?

Alvast bedankt!
Groetjes, Rianne en Thomas

Robin Meijer

Re: Hoeveel moriowormen?

Berichtdoor Robin Meijer » Wo Aug 31, 2011 19:23

Morio's niet te veel.
Bestel eens tebo's, dola's en zijderupsen.
Goed voer en eten ze over het algemeen goed.
Je kan ook wandelende takken voeren. Daar zit niet zo veel voeding in maar is wel goed voor de afwisseling.
Het zou heel goed kunnen dat daar het probleem ook ligt bij jullie kameleon.
Afwisseling doet eten!

Groetjes Robin

Rianne en Thomas

Berichtdoor Rianne en Thomas » Wo Aug 31, 2011 20:02

We hebben sinds een tijdje 1 wandelende PSG1 en heel veel eitjes, maar dat gaat nog wel even duren voordat die uit zijn gekomen... Verder hebben we krekels, sprinkhanen. Morios en wasmotten (en nog meelwormen).
Tebo's kunnen we niet aankomen want in de buurt zijn ze niet te krijgen. Of bedoel ik nou juist Dola's? 1 van die is seizoenaal(??). Verder maakt het hem niet uit of ze vrij rondlopen of in een bakje zitten (meerdere ophangplekken geprobeerd al). Nog tips om hem meer te laten eten?

Milou

Berichtdoor Milou » Wo Aug 31, 2011 21:19

Zijderupsen en tebo´s zijn bij ons in de buurt ook nergens te krijgen.
Je kan ze hier bestellen: http://www.terrariumkoerier.com/. Let er wel op dat eten voor de rupsen mee besteld als je ze niet snel opgevoerd krijgt anders gaan ze dood, je kan ze anders ook nog ff in de koelkast bewaren.

Je hoeft niet thuis te blijven want het wordt verpakt in een brievenbusdoos

Mario Vermunt

Berichtdoor Mario Vermunt » Vr Sep 02, 2011 22:49

Dan in ieder geval lekker die morio's geven, dan blijft de stofwisseling lekker doorgaan.

En dan komt er echt wel een dag dat ie opeens liever iets anders gaat eten.

Als je rupsen besteld, je kan die ook liguster geven, das gratis eten voor de rupsen >:O
C.Parsonii 2.3
F. Minor 4.6
T.Hermanii 5.8

Nosy faly, ambilobe en nosy be true blue nakweek

Rianne en Thomas

Berichtdoor Rianne en Thomas » Za Sep 03, 2011 11:39

Bedankt voor de tips, dan zorgen we er voor dat hij in ieder geval elke dag wat morio's ook nog eens tot z'n beschikking heeft. Hij heeft gister wel eindelijk een krekel gegeten! (ja, 1 hele krekel...)
Ik kan me voorstellen dat hij van de andere dieren die zijn genoemd zojuist hij eigenlijk ook niet te veel mag krijgen?

Milou

Berichtdoor Milou » Za Sep 03, 2011 13:14

Ik zou als ik jullie was zorgen dat de kameleon zoveel mogelijk eet. Het dier is in de groei.
Bestel bij de terrariumkoerier zoveel mogelijk verschillende voedseldieren.
Als hij morio's goed eet wil niet zeggen dat dat goed is.
Morio's moet je spaarzaam voeren ook al ben ik het met Mario eens dat dat in dit geval de spijsvertering op gang houd.Maar wel met het risico dat het diertje verstopt.
Afwisseling!

Groetjes Robin

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Za Sep 03, 2011 13:19

@mario, ik dacht dat alleen de eri zijderupsen liguster aten en de terrarium koerier ea verkopen dacht ik het andere soort wat alleen chow en moerbei blaadjes eet.

Probeer wat de rest zegt inderdaad te blijven varieren, maar als hij alleen maar morio's eet zorg dan dat die in ieder geval goed gegutload zijn.

Terug naar “Voeding”