Yemen wult niet eten??

Niels Belmans

Yemen wult niet eten??

Berichtdoor Niels Belmans » Ma Mei 19, 2014 19:26

Ik heb sinds zaterdag een yemen kameleon maar hij wult niet eten ik heb een exo terra flexarium volledig uit gaas en een dripper bespoel elke dag 3 a 4 keer en heb 1 uvb 100 van exo terra en 1 warmte lamp van 100 watt kan iemand me helpen

Tamara

Re: Yemen wult niet eten??

Berichtdoor Tamara » Ma Mei 19, 2014 20:38

Als je kameleon net nieuw bij jou is kan het zijn dat hij door de stress van het 'verhuizen' zijn eetlust tijdelijk verliest.
Als je zorgt dat je in elk geval regelmatig sproeit zodat hij vocht genoeg heeft (naast de dripper) dan zal dat meestal wel bijtrekken na een aantal dagen. Je kunt in elk geval zorgen dat er een paar krekels (niet teveel) in de bak lopen zodat hij wel kan pakken als hij zou willen.

Een vervelling (op komst) kan er soms ook voor zorgen dat je kameleon minder eetlust heeft en bij vrouwtjes ook bijvoorbeeld hormonale momenten rondom eieren leggen e.d.

Ik gok dat het in jouw geval de verhuisstress is. Mijn advies is je diertje zo veel mogelijk rust te geven zodat hij rustig aan zijn nieuwe omgeving kan wennen.

Succes! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,

Tamara

Niels Belmans

Berichtdoor Niels Belmans » Ma Mei 19, 2014 22:12

ok, het is trouwens een mannetje maar hij krijgt nu sprinkhanen en wasmotlarven geen een neemt die aan ben echt wel bezorgt

Tamara

Berichtdoor Tamara » Di Mei 20, 2014 12:38

Probeer je hem uit de hand te laten eten? Zoja...dat zal hij nu waarschijnlijk nog niet doen. Hij is nog volledig aan het wennen aan zijn nieuwe omgeving en ook aan jou. Ik zou zeggen: doe een paar krekels en een sprinkhaan in zijn terra en als hij honger heeft pakt hij die wel. En vooral rust en privacy zodat hij kan wennen.

Er komen misschien nog wel andere mensen van het forum met tips.

En als je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd naar een goede dierenarts (staat ook ergens een lijst van op het forum). Het is in elk geval niet raar als je kameleon net na eem verhuizing van slag is en zijn eetlust verliest.

Succes

Niels Belmans

Berichtdoor Niels Belmans » Di Mei 20, 2014 17:40

Hij eet wel wasmotlarven o.0

Tamara

Berichtdoor Tamara » Wo Mei 21, 2014 16:20

Dat is al een begin...nu nog andere beestjes gaan eten ;)

Niels Belmans

Berichtdoor Niels Belmans » Do Mei 22, 2014 22:11

Oef! Ben ik opgelucht ze daarstraks naar dierenparadijs geweest en er een doosje kleine sprinkhanen en een doosje kleine krekel en ook een doosje wasmotlarven sprinkhanen wult hij natuurlijk niet eten de koppigaard :p maar krekels vind die heerlijk ik had een wasmotlarf en 2 krekels in zijn voederbakje gelegd bepoederd met calcium en vitaminen en eerste wat hij op at waren de krekeltjes en dan pas de larf in ieder geval bedankt voor de tips al :)

Karin van Miert
Vice-voorzitter / Secretaris
Vice-voorzitter / Secretaris

Berichtdoor Karin van Miert » Do Mei 29, 2014 09:42

Ik zie dat je een exo terra uv lamp gebruikt. Dat zijn helaas niet de beste voor kameleons. Deze zou ik wel vervangen voor een goede.

Terug naar “Voeding”